16 ביולי 2019

ספרים לקחת לחופשה - הטוב, הרע והמכוער

החופש הגדול הגיע ובאיזשהו שלב נגיע לחופשה המיועדת (עם ילדים זה לא באמת חופשה, אבל נגיד שכן...).
בתיכנונה של כל חופשה אני מתלבטת איזה ספר (בשאיפה ספרים), לקחת איתי לחופשה כדי שגם אני אוכל לברוח לפינה מוצלת עם כוס קוקטייל ביד ולהיסחף למחוזות אחרים (בפועל יצא שאני אקרא במיטה כשכולם ישנים או בשירותים אבל היי, אני קוראת אז מי אני שאתלונן).

הטוב - הספר החמוד, הרומנטי, זה שגרם לי לצחוק בקול ולא לרצות להניח אותו מהיד לרגע (ואם להניח מהיד אז זה רק לצורך לקיחת משקה...
במקרה הזה לא הייתי צריכה לחשוב פעמיים ובחרתי
בדואט "בוער ולא נשרף" ו"האש של מקנזי" של הסופרת אל קייסי. הוצאת אדל.
בדואט הזה אנו נחשפים ונסחפים לעולמם של שני האחים, הבוקרים, החתיכים והשבורים מאק ואיאן.
בספר הראשון, בוער ולא נשרף, לאחר לילה של שכרות בלאס וגאס גורם לאנדי (שנזנחה רגע לפני החתונה לצנון ולאימו המכשפה) לזנוח את התוכנית הרב שנתית שלה ולהיסחף למערבולת סקסית, גמלונית ומצחיקה עם הקאובוי האחראי והבוגר מאק...
שנתיים אחרי אותו לילה, אנדי שוב נאלצת לזנוח את התוכנית הרב שנתית שלה ואת החיים המרובעים שהיא כפתה על עצמה ולהתחיל לחיות ולאהוב.
בלי ספק בערתי ולא נשרפתי.


בספר השני, האש של מקנזי, אל חייו של איאן האח הצעיר, הסקסי והשבור (שנזנח רגע לפני החתונה ומאשים את כל העולם ואישתו באומללות שלו) מתפרצת קנדיס חברתה הטובה והרעשנית של אנדי, האישה והפה (וואו איזה פה)...הסטייל והאקדח (ואתם יודעים מה אומרים על אקדח שמופיע במערכה הראשונה...) והופכת את חייו למערבולת של תקלות מצחיקות, תככים, תשוקה ואש!!!
מצחיק, מצחיק, מצחיק!!!


הרע - התלבטתי המון האם לבחור בספר שהוא לא שגרתי ושובר לנו את תבנית החשיבה המוכרת לנו, ספר שכל הזמן חשבנו שאנחנו יודעים מה יהיה הצעד הבא ואז מגיעה סופרת שהופכת לנו את הכל ומשאירה אותנו ללא אוויר לנשימה...או ספר שהוא כל כך טוב שזה רע...
והחלטתי ללכת על האפשרות הראשונה ושוב מדובר פה בדואט ישן וטוב של סופרת שהיא גם חברה...או יותר נכון להגיד סופרת שהיא קודם כל חברה.
ואני מדברת על הדואט סוויט טומי וסוויט ליידי של אריאלה באום בהוצאה עצמית.
את הספר קראתי מזמן, ואני עדיין זוכרת קטעים נבחרים ממנו, משפטים שנחקקו בזיכרוני ואת המערבולת בבטן.
טומי קונדיטור מתוק (תרתי משמע), עם עבר שהשאיר בו משקעים (כמו בכל הגיבורים שאנחנו אוהבים) פוגש את אמה האישה שהפכה את עולמו, ניערה את חייו, פירקה והרכיבה מחדש (שגם לה עבר שרדף, רודף ועוד ירדוף אחריה).
בין השניים מתפתחת אהבה ותשוקה שעוזרת להם להתגבר על המכשולים הרבים שנקרים בדרכם.
הספר הראשון סוויט טומי מסתיים בטלטלה ענקית הניגוד המושלם למתיקות הספר...
בעוד שהספר השני סוויט ליידי הוא בועט לך הקרביים ומשאיר אותך ללא אוויר לנשימה.
הדואט הכי טוב של אריאלה, בהתחייבות.


המכוער - ספר אופל, אפל ומטריד...
ואת הסקירה לספר הזה כתבה חברה שלי (שמתחננת שאקרא את הספר) עינב בראל נויברג
והספר הוא: קח אותי איתך – נינה ג'י ג'ונס הוצאת u ספרות שנוגעת.
**אזהרה – הספר לא לבעלות לב חלש**
כמה חיכיתי לספר הזה!! ספר שלא מתנצל בפניי הקורא שלו, שמאתגר אותו, נכנס לו בפנים והופך אותו. הוא לא "מתנחמד" מהשורש של מתחנף + נחמד, המצאתי מילה, זרמו איתי...
סאם – סאם הוא כל מה שגיבור הוא לא! הוא לא כמו מר פיפטי שמצליף בנשים בהסכמה כי הוא עבר ילדות טראומטית ובגלל זה קל לנו להזדהות ולהתאהב בו, הוא לא כמו המאלף או כיילב שמצליפים בהן בלי הסכמה אבל הייי..זו העבודה שהם חייבים לעשות בגלל איזה בלאגן שהיה להם בעבר. לא, סאם הוא המפלצת שכולנו מפחדים ממנה, הוא פורץ, גונב ואונס למען הנאה פרטית שלו! הוא לא מתחנף לקורא ולא מתנצל על זה, הוא המפלצת שממנה אתם מזהירים את הילדים שלכם ובגללה אתם נועלים את הדלת.
וספר – לא עוד בתולה תמימה שלא מבינה מה רוצים ממנה, לא עוד האישה השברירית שברכיה רועדים כל עמוד שלישי והגיבור צריך להחזיק אותה פן תתעלף!
היא בדיוק התארסה למר מושלם (לדעתה), לומדת סיעוד ומתפקדת כאמא לאחיה הנכה. כאשר היא מבינה שהמפלצת אצלה בבית והדרך היחידה להציל את אחיה היא לבקש ממנו שייקח אותה זה בדיוק מה שהיא עושה. ברור לה מאותו רגע מה יקרה ומה הוא יעשה, אבל יש דברים ששום דמיון יכול לדמיין...
הספר מותח והעלילה משתנה בכל רגע! עד לעמודים האחרונים של הספר לא ברור כלל מה יהיה, מי יחיה ואם יחיה...מה ישאר לו מהחיים האלה.
אני חושבת שזה ספר ה"אופל" הקשה ביותר (למרות שלדעת כותבת השורות האלה הוא עדיין "לייט") אבל בהחלט בדרך הנכונה לאופל הארד קור. שנים התלוננו, חובבות הזאנר, שההוצאות בארץ מפחדות לתרגם ולפרסם אופל כמו שצריך (לא...BDSM זה לא אופל) ועכשיו אפשר בהחלט להגיד שהגיענו החיינו ליום הזה.
רוצו לקרוא!



3 תגובות: