12 בדצמבר 2019

המטופלת השקטה - מים שקטים חודרים עמוק

המטופלת השקטה מאת אלכס מיכאלידס
הוצאת פן

זו הפעם הראשונה שאני לא יודעת איך לגשת לסקירה, המילים מסתחררות בראשי ולא נראות לי מתאימות או נכונות וזה לא בגלל שהספר אינו טוב, להיפך…
הספר כל כך טוב, שנראה שכל תיאור שלי יחטא את המטרה.
עוד שהספר יצא וקראתי את התקציר שלו היה לי ברור שאני חייבת לקנות אותו מודפס ולקרוא אותו, הפחד שכגודל הציפייה כך גודל האכזבה לא תפס במקרה של הספר הזה.
קראתי בחיי המון ספרים מכל ז'אנר אפשרי ומזמן לא קראתי ספר שמצד אחד הסתקרנתי ורציתי לדעת מה יקרה ומה קרה ומנגד ממש לא רציתי שיסתיים. 
לכן ממש השתדלתי לקרוא בו לאט ומעט, אך כל פעם שצללתי אל בין הדפים נסחפתי…
בכל פעם שהחלטתי שאני מבינה לאן העלילה מתפתחת או מי הרוצח התבדתי, והפעם הרובה שמופיע במערכה הראשונה גם יורה במערכה הראשונה ומכאן הכל הולך ומסתבך.

אלישה ברנסון היא ציירת מפורסמת שנשואה לצלם אופנה מבוקש, ערב אחד חוזר בעלה מאוחר מהעבודה, ואלישה יורה בו חמש פעמים ומאותו הרגע היא שותקת.
היא שותקת בחקירה במשטרה, היא שותקת במשפט והיא שותקת בבית החולים הפסיכיאטרי בו היא מאושפזת...מה שהעניק לה את הכינוי המטופלת השקטה. היא שותקת ועדיין היא מצליחה לספר לנו את סיפורה.

תיאו פייבר הוא פסיכולוג משפטי שכל רצונו, מאז שהיה פסיכולוג צעיר היה לטפל באלישה ולגרום לה לדבר ולספר לו מה קרה שם בלילה ההוא. מהרגע הראשון בו החל לטפל באלישה הוא שובר את כל המוסכמויות ואת כל הגבולות המוכרים לנו כיחסי מטפל מטופל.
כשהוא כבר אינו מבחין היכן חייו הפרטיים מתחילים והיכן חייו המקצועיים מסתיימים כאן העלילה שבה ומתפתלת.
כשהטיפול הוא לא רק הנפשה של אלישה אלא גם בנפשו שלו כאן אנו מבינים שהתסבוכת גדולה אף יותר.

הספר הוא שילוב בין טרגדיה יוונית (הסופר גדל בקפריסין) למותחני אגתה כריסטי בו תפקידי הדמויות ברורים לנו, אך הסתעפויות העלילה והתפתחות הדמויות לוקחים אותנו למחוזות חדשים ושומרים על סקרנות ומתח לאורך כל הספר. בספר מונחים פסיכולוגיים רבים אשר אינם פוגמים ברצף הקריאה ומההנאה שבקריאתו.

במילה אחת מומלץ וביותר מילים, הספר שגרם לי למחסום קריאה.

לינק לרכישה:
https://www.e-vrit.co.il/%D7%94%D7%9E%D7%98%D7%95%D7%A4%D7%9C%D7%AA_%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%98%D7%94-details.aspx



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה