25 בדצמבר 2013

ג' כמו גלידה וגלידה זה ג'לה

כמה דברים שלא ידעתי על גלידות ועל ג'לה (GELA):
1. ג'לטו ו-icecream זה לא אותו הדבר (השוני העיקרי הוא באחוזי השומן).
2. גלידה על בסיס חלב טעימה בדיוק כמו גלידה על בסיס שמנת.  
3. גלידה טבעונית יכולה להיות טעימה (ואפילו מאד).
4. יש אייס קפה חדש וממכר בעיר.
5. מצאתי את המלבי שאני אוהבת (ותאמינו לי שטעמתי הרבה מלבי בחיים שלי).

בואו נתחיל מההתחלה...
הוזמנתי לבקר בגלידריית ג'לה (GELA) שברמת גן, רק שתבינו בשבילי לבקר בגלידריה זה כמו שצ'רלי זכה לבקר בממלכת השוקולד. אני אומנם דיאטנית במקצועי אבל אם יש משהו שיכול לשבור לי דיאטה בכל רגע נתון (ולא משנה מה מזג האוויר זו גלידה איכותית).
כבר הייתי ואכלתי גלידה אחת או יותר בחיי (גם בארץ וגם בחו"ל), אבל שום דבר לא הכין אותי לג'לה (GELA), גלידריית בוטיק איטלקית, קטנה ובייתית, נעימה ושכונתית.
הכרתי את גיא, בעל המקום שהחליט באמצע החיים ללכת בעקבות החלום ולפתוח גלידרייה קטנה ואיכותית. ולכן הלך ולמד את רזי הגלידה בעיר הגלידה רומא.
 
חלון התצוגה היה כמעט ריק וגיא סיפר לי שכל יום הם מכינים גלידות טריות כי פשוט לא נשאר מהיום הקודם. עוד לפני שאמרתי ג'ק רובינזון כבר התחלתי בטעימות (מאז החתונה שלי לא טעמתי כל כך הרבה ונהניתי מכל ביס).
ראשית גיליתי שהפורמולות מגיעות מוכנות (כלומר הפרודוקטים) מאיטליה ופה הן הופכות מרכיבים לגלידה רכה וטעימה.
הגלידות החלביות הן על בסיס חלב 3.6% שומן. (כן, כן אני יודעת אתם ספקנים אבל תאמינו לי שלא מרגישים בהבדל ואם יש גלידה טעימה עם פחות אחוזי שומן אני בעד).
והטעמים ייחודיים ומיוחדים (לא תמצאו כאן וניל - שוקו - מסטיק - פונץ' בננה סטנדרטיים).
אז מה יש לנו פה:
1. גלידות דיאט - על בסיס יוגורט 3.6% שומן. לדוגמא: תות, בננה, שוקולד פיסטוק (טעים... טעים...והפיסטוק הוא לא רק קישוט הוא מגיע כמחית שמוסיף מרקם וטעם עשיר).
2. סורבטים דיאט - עם תחליף סוכר
3. סורבטים - ללא שומן (על בסיס מים) אבל עם סוכר ומכיל 70% פרי. לדוגמא: אשכולית אדומה (שאני אישית מאד אהבתי), תות, בננה - תמר, אפרסק ומנגו. גולת הכותרת מבחינתי היה סורבה שוקולד (כן, כן אתם שומעים טוב, על בסיס מים. בטעם שוקולדי חזק ועשיר ובמרקם קרמי שלא מזכיר מים בכלל). 
4. גלידה טבעונית - כששמעתי שיש גלידה טבעונית ישר דמיינתי גלידה חיוורת, עם טעם לוואי ולשמחתי טעיתי. טעמתי גלידת אגוזי לוז על בסיס חלב סויה וזה כל כך טעים ולא מרגישים מכלל את חלב הסויה (ותאמינו לי שאני מכירה את טעם חלב הסויה טוב, טוב ובמיוחד את טעם הלוואי שהוא משאיר אחריו). זו היתה אחת הגלידות האהובות עליי ואם לא היו אומרים לי שהיא עם חלב סויה אין סיכוי שהייתי עולה על זה לבד. כיום יש ניסיונות לייצר גלידה טבעונית ע"ס חלב שקדים או חלב אורז. המקום קיבל את תו התקן "vegan friendly" veganfriendly.co.il
5. גלידות בשכבות - זה הדבר הבא לא עוד גלידה בטעם אחד...שילוב של טעמים משלימים ומנוגדים שיוצרים חשק של עוד לדוגמא: שוקולד - שקדים או פיסטוק, עוגה אנגלית - קרם בננה - שוקולד לבן.   
6. מלבי טבעוני - במקור אני מעכו ובתור אחת שטיילה הרבה בעיר העתיקה וטעמה הרבה מלבי בחייה אני יכולה להגיד בפה מלא (לא של מלבי) שאני לא אוהבת מלבי. עד שטעמתי את המלבי הטבעוני שלמרבה הפתעתי אהבתי ואפילו לקחתי אותו איתי לדרך וסיימתי את כולו. מלבי טבעוני עשיר במי ורדים מעוטר בקוקוס ובפיסטוקים גרוסים (אהבתי ואני אחזור לאכול אותו שוב).
‎האייטם המושלם היום בידיעות אחרונות 24 שעות - 
המלבי הטבעוני הראשון בישראל - של רשת ג'לה !‎
7. וופל בלגי טבעוני בייצור מיוחד- מה?! איך זה ייתכן? אז ככה החליפו את הביצים בחלבון סויה עם רוטב תות וגלידה טבעונית והנה וופל בלגי שגם טבעונים יכולים לאכול.
8. אייס אגוזי לוז - לא עוד אייס קפה סטנדרטי מעתה אימרו אייס אגוזי לוז. באייס קפה קיבל טוויסט בעזרת מחית אגוזי לוז והקפיץ את הטעם ואת המרקם למשהו נפלא, קרמי וממכר (יאמי). 
המקום ידידותי לכלל האוכלוסיה ובמיוחד לטבעוניים, אלרגיים (תוך הקפדה על שמירת הייגינה ואי ערבוב רכיבים אלרגניים)  וילדים (מנה בגודל שפוי ותמיד יש מגבונים devil).
חשוב לדעת:
טעמי הגלידות כל הזמן משתנים, אבל תמיד מחצית מהטעמים יהיו סורבטים ו- 2 טעמי גלדיה טבעוניים. 
במקום מכינים גלידות במשקל לפי הזמנה אישית לקחת הביתה
והמחירים שווים לכל כיס.
בלי ספק GELA - מותק של גלידה.
 סניף רחובות
כתובת: מרכז אזורים, רחובות החדשה
 טלפון: 074-7045665 
שעות פתיחה:  א'-ה': 08:00- 22:30. ו': 08:00-כניסת שבת. ש': צאת שבת- 22:30
סניף רמת גן
כתובת: רח' בן גוריון (פינת הרוא"ה) 108 רמת גן
טלפון: 074-7042800
שעות פתיחה:  א'-ה': 11:00- 22:30. ו': 08:00-כניסת שבת. ש': צאת שבת- 22:30

ומה איתי אתם בוודאי שואלים, אני עשיתי את דרכי הביתה ברגל (תוך כדי שאני מתענגת על מלבי טבעוני) וכבר מתכננת מתי אני מגיעה עם כל המשפחה לאכול גלידה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה