25 בדצמבר 2013

NUK המוצץ - נעים להכיר וגם טיפים מועילים להורים המתלבטים

מוצצי NUK, האימון המושלם לשרירי הפה
מותאמים בצורה הטובה ביותר לחלל הפה של התינוק ומסייעים להתפתחותו הבריאה 
נתחיל בווידוי קורע לב (סתם), יש לי שני קטנטנים ועם שניהם התעקשתי שיקחו מוצץ.
גם אני עברתי את השיחה שמוצץ תהרוס את ההנקה ...ושזה יפגע להם בשיניים ("אבל הוא רק נולד..."), אבל המחשבה שלא יהיה להם משהו שיעזור להם להירגע פשוט לא עזב אותי.
הצטיידתי במוצצים מכל הסוגים וניסיתי...והשתדלתי...ולבסוף זה תפס.
תפס כל כך חזק שכיום מתחילים לחשוב על הגמילה, אוי כמה שזה הולך להיות קשה...
אז הרשו לי להציג את NUK, מודה ומתוודה שלפני ההרצאה שמעתי על המוצר, ראיתי אותו על המדף, ניסיתי עם הבן הגדול אבל זה לא תפס ולכן עם הקטנטן בכלל לא לקחתי אותו בחשבון.
לכן, כשקיבלתי אותו לניסיון  מיד נתתי אותו לקטנטן ולשמחתי הוא אוהב אותו ואני רגועה יותר.
אז הקשבתי, רשמתי לי הערות, מחקתי דיעות שגויות ובעיקר למדתי ונרגעתי...מוצץ זה לא סוף העולם (למרות שיש לחץ מהסביבה לגמול או כמו שד"ר רומנו אמר:     "עוד לא הגיע לאוניברסיטה מישהו עם מוצץ").
NUK מותג מוצרי התינוקות מהמובילים בעולם, הנמכר והמופץ בישראל על ידי קבוצת ניאופרם, מציג: מוצצים בעלי פטמה אורתודונטית, המדמה את פטמת האם בזמן ההנקה ומותאמים באופן ארגונומי ללסת של התינוק. מוצצי NUK פותחו במיוחד כדי לענות על הצורך הטבעי של היניקה. בזמן שהתינוק משתמש במוצץ, הוא מאמן את שרירי הפה ומשכלל את הקואורדינציה בין הלסת, החך, הלשון והשפתיים, הממלאים תפקיד חשוב באכילה ובהתפתחות הדיבור.

עיצוב אורתודונטי בהשראת הטבע
המודל המדעי של פטמת NUK , פותח לראשונה על ידי רופאי השיניים פרופ' באלטרס וד"ר מולר, על פי מודל הטבע המושלם: צורת פטמת האם בזמן ההנקה. הם הבחינו כי פטמת האם משנה את צורתה בזמן ההנקה ורק אז מושג תיאום אופטימאלי בינה לבין חלקי הפה. פטמות המוצצים והבקבוקים של NUK  מאפשרות אימון של שרירי הפה, מפחיתות כאבי בטן הנגרמים מגזים ומאפשרות עיכול טוב יותר של המזון.
Nuk_soother_illustration new
האימון המושלם לשרירי הפה
תינוקות חשים דחף טבעי ליניקה, דחף המסופק באופן טבעי בזמן ההנקה. המוצץ שלNUK  עונה על צורך זה, לא רק בזמן ההנקה. צורת המוצץ של NUK מבוססת על צורת פטמת האם במהלך ההנקה ומותאמת באופן ארגונומי ללסת של התינוק. פטמת המוצץ נשארת רכה וגמישה וזאת הודות למערכת NUK Air System המאפשרת שחרור אוויר ומותירה מספיק מקום ללשון, מבלי להפעיל לחץ מיותר על הלסת והשיניים. המוצצים בעלי מגן פה אנטומי דק במיוחד, המתאים באופן מושלם לפני התינוק ומאפשר נשימה חופשית מהאף. תעלות אוורור מיוחדות מונעות את הצטברות הרוק מתחת למגן הפה. עיצוב זה של מוצצי NUK  מאפשר להרגיע את התינוק ומסייע גם להתפתחות הבריאה של הפה ושמירה על בריאותו.

המוצצים האורתודונטים של NUK בעלי פטמות מסילקון ומלטקס במגוון רחב של צבעים, עיצובים ועיטורים מעולמו של התינוק מותאמים לגילאי 0-6 חודשים ו- 6-18 חודשים ואינם מכילים ביספנול A.
המוצצים של נוק
מחיר מומלץ לצרכן: 39.99 ₪ (לאריזה של זוג מוצצים)

ניתן להשיג: ברשת סופר פארם, רשתות מזון נבחרות ובחנויות המתמחות בתינוקות.

כל מה שרצית לדעת על המוצץ- טיפים מועילים להורים המתלבטים

באדיבות ד"ר רומנו- מומחה ליישור שינים ולסתות, יו"ר לשעבר של האגודה האורתודונטית בישראל

הורים טריים רבים ואף הורים מנוסים מוטרדים רבות בשאלות הקשורות למוצצים: מהו המוצץ המומלץ? עד כמה חשובה צורת הפטמה? מהו הגיל בו מומלץ להיגמל מהמוצץ? ועוד. ד"ר רפי רומנו, מומחה ליישור שינים ולסתות, יו"ר לשעבר של האגודה האורתודונטית בישראל מפריך מיתוסים ונותן מספר טיפים מועילים להורים המתלבטים:

  1. מהו הגיל בו מומלץ לנטוש את המוצץ?
בניגוד להמלצה הרווחת כי חייבים  להיגמל מהמוצץ בגיל מוקדם יחסית (גיל שנה עד שנתיים), מבחינה בריאותית ניתן להמשיך עם המוצץ עד גילאים מאוחרים יותר, אפילו עד גיל 6 כל עוד ההרגל נפסק לפני בקיעת השיניים הקבועות. מחקרים רבים מראים כי למוצץ יש השפעות חיוביות  ולא רק שליליות על התפתחות מערכת הפה והלסתות של התינוק  רוב "הנזקים" שנוצרים בעקבות גמילה מאוחרת ממוצץ עוברים תיקון ספונטני לאחר הפסקת ההרגל.

  1. מציצת אצבע לעומת מוצץ- מה עדיף?
מחקרים מוכיחים כי תינוקות שמתרגלים למציצת המוצץ ולפתע מפסיקים להשתמש בו (לרוב בגלל לחץ סביבתי מבית ומבחוץ) , מאמצים בדרך כלל את מציצת האצבע כחלופה. למציצת אצבע השפעות רעות לעין שיעור  על תהליך צמיחת השיניים והתפתחות הלסתות. כאשר התינוק מוצץ את המוצץ, הוא מפעיל את שרירי הלשון, הלחי והשפתיים בצורה שדומה לבליעת רוק או אוכל בעוד שבעת מציצת האצבע, נוסף כוח אקטיבי המופעל על ידי האצבע עצמה ובכיוונים שאינם טבעים לפה כמו תקרת החיך וקדמת הפה. האצבע מתפקדת כמכשיר אורתודנטי לכל דבר שדוחף את השיניים קדימה  ופנימה והדבר פוגם בתהליך הטבעי של הגדילה.

הגמילה ממוצץ היא בהחלט חשובה כמו גמילה מכל הרגל אולם יש לעשות זאת בהדרגה ובהתאמה למצבו הנפשי של הילד. יש לזכור כי התועלת רבה בהרבה על הנזק
  1. כל כמה זמן יש להחליף מוצץ?
מומלץ להחליף את המוצץ לעיתים תכופות אחת לשלושה חודשים אולם לעיתים אף יותר מזה. התינוק נוהג לעיתים רבות למולל את המוצץ בידיו, לנשוך אותו ולגרום להתפוררותו ולכן יש להקפיד ולהחליפו כאשר הוא בלוי. . הקפדה על החלפת המוצץ ושימוש במספר מוצצים המוחלפים באופן תדיר תפחית את התלות  שלו במוצץ מסוים.

  1. החומרים מהם עשוי המוצץ- למה כדאי לשים לב?
חשוב לשים לב לתו תקן של המוצץ. חומרים מהם עשוי המוצץ. התקנים של ה-FDA מחמירים הן לגבי החלק החיצוני והן החלק הפנימי של המוצץ וחשוב לבחור חברה לא רק לפי מחיר המוצצים אלא בהתאם להקפדה על הרכב החומרים מהם עשוי המוצץ.

  1. הקשר בין אף- אוזן- לשון
לתינוק יש נטיה "לדחוף" את הלשון קדימה במהלך בליעת מזון. הרגל זה אמור להתחלף בבליעה "בוגרת" שבה הפה סגור והלשון נשענת על גבי השיניים הקדמיות. במקרים בהם יש הרגל נשימת פה המלווה בדחיפת לשון, יש לרוב שרירי פנים רפויים מאד העוזרים להשאיר את הפה פתוח. למציצה יש יתרון  בחיזוק  שרירי הפנים והלשון וכן ביצירת אטימת פה קדמית ונשימת אף ולכן היא  מועילה להתפתחות התקינה של מערכת הלעיסה והשרירים.
 למציצה יש גם השפעה שלילית ב"דחיפת" נוזלי פה לכיוון האוזן ולעיתים יצירה של דלקת אזניים תיכונה.

  1. הקשר בין סוג המוצץ לנזקים העלולים להתפתח כתוצאה ממציצתו                                            ישנם סוגים רבים של מוצצים המנסים לקלוע "לטעמו" של התינוק.  ככלל, התינוק יעדיף מוצץ גדול ככל האפשר על מנת להגדיל את ההנאה במציצתו. הוא יתרגל לכל צורה שבה נבחר כיוון שאין לו כלים להשוות לסוג מוצץ אחר. חשוב לבחור מוצץ שיהיה מותאם לצורה של חלל הפה (שטוח באזור הלשון ומעוגל באזור החיך וכן לנסות ולהרגילו למוצץ קטן ככל הניתן (ולא בהכרח לעבור למוצצים גדולים יותר כאשר הוא גדל..) על מנת שהמוצץ יתפוס נפח קטן ככל האפשר מחלל הפה ויגרום נזק מזערי בלבד מעצם נוכחותו בפה.

אודות NUK
המותג NUK המתמחה בפיתוח מוצרי תינוקות מהמובילים בעולם, עוסק כבר מעל 60 שנה במציאת פתרונות שיקלו על חייהם של ההורים ויתרמו להתפתחותם הבריאה של ילדיהם, מהלידה ועד גן הילדים. מוצרי NUK  הינם חלק מחיי היומיום של תינוקות במעל ל- 110 מדינות ברחבי העולם. לאורך הדרך, החברה נעזרת במומחים מתחומים שונים: מיילדות, רופאים, תזונאים והורים, כדי לפתח את מוצריה. פטמת המוצצים והבקבוקים הייחודית של NUK  לדוגמה, עוצבה באופן א-סימטרי, בדומה לפטמת האם בזמן ההנקה, כדי להשיג התאמה אופטימלית לפיו של התינוק. מאז היווסדו של המותג, בחנו מדענים את מוצריו והשפעותיהם על התפתחותם של תינוקות. תוצאות מחקריהם מסייעות למותג לשפר את מוצרי החברה ולפתח מוצרים חדשים, תוך שימוש בממצאים המדעיים והעדכניים ביותר, בעיקר מתחומי הרפואה והפסיכולוגיה ההתפתחותית.
אתר הייצור של כל המוצצים, הפטמות ובקבוקי ההזנה של NUK מצוי בגרמניה ועומד בדרישות איכות גבוהות ביותר.
המוצצים ובקבוקי ההזנה של NUK בטוחים לשימוש ואינם מכילים ביספנול A.

אני עכשיו יותר רגועה (ובלי מוצץ) surprise





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה