25 בדצמבר 2013

שטראוס שלי...

הכותרת היתה "למה לך מגיע לזכות בסדנת גבינות?" והתשובה שלי הייתה: "למה לא?! אני אוהבת גבינות וכך גם בני בייתי, אני דיאטנית מאילו שעדיין מאמינה במוצרי חלב, אני אוהבת לבשל ובעיקר כי אני רוצה!!!" ומסתבר שגם שטראוס חשבו שמגיע לי וכך היה.
הבעל חזר מוקדם מהעבודה, נסעתי בשני אוטובוסים למשרדי שטראוס בפתח תקווה.
הסתקרנתי האם זו סדנת בישול עם גבינות או סדנת הכנת גבינות, בכל מקרה התכוונתי להנות מערב חופשי ומגבינות.
כשהגעתי קיבלתי תג שם עם מדבקה בצבע שאח"כ גיליתי שזו חלוקה לקבוצות (והאמת שהחלפתי צבע מדבקה כי הכרתי בנות/חברות חדשות).
בכניסה חיכה לנו שולחן מלא כל טוב מבית היוצר של שטראוס...מתוקים, מלוחים, שתיה, ירקות ובעיקר מוצרים חדשים...יאמי...

הכרתי חברות חדשות, ישבנו, דיברנו ונשנשנו...קצת לחם חמוציות עם חומוס, קצת שוקולד עם אגוזים מלוחים ומיץ אננס.
נכנסנו לאולם ושמענו הרצאה קצרה על שטראוס ידעתם שהוא חולש על תחומים רבים? גבינות, מעדנים, פסטה, ירקות טריים ארוזים, חומוס וסלטים, ברי מים וחטיפי אנרגיה וזה מבלי להזכיר את השוקולדים והקפה.
קיבלנו הסבר קצר על סוגי גבינות ומה אנחנו הולכים להכין והופ התפזרנו לנו בחדרים לפי צבע המדבקה (כבר אמרתי שהחלפתי צבע?).

כבר בכניסה לחדר היכה בנו ריח החלב החם, ריח שאני מאד אוהבת. 
את הסדנא העביר אלון צבן ממחלבת הבוטיק "שביל עיזים" http://www.shvilizim.co.il/ שבמושב טל שחר בליווית אישתו שדאגה לנו להסברים יותר מפורטים בגוף ההרצאה.

למדנו על מרכיבי החלב, על תהליך הכנת גבינות רכות וקשות (עם אנזים ובלי אנזים), וגולת הכותרת היתה הכנת גבינה צ'רקסית (חצי קשה) בעצמנו. ולא תאמינו כמה שזה קל וטעים.

והנה המתכון בליווי תמונות למנה של 150 גרם גבינה.

1. מחממים 1 ליטר חלב ל-90 מעלות (למי שאין מדחום אז עד לרגע בו נוצרות בועות בצידי הסיר) ומורידים מהאש

2. מוסיפים כף יוגורט לבן ומערבבים בעדינות (ניתן להוסיף יותר תלוי בחמיצות המבוקשת)

3. מוסיפים 2 כפות חומץ בחישה -שתיים עדינות ומיד רואים איך הגבינה מתחילה להתגבש.

4. מניחים סלסלה עם חורים קטנים (כמו שיש בגבינות המלוחות) בתוך מי הגבינה ומוציאים בזהירות מקסימום מהנוזלים שניתן להוציא.

5. מוסיפים כפית מלח ותבלינים נוספים לפי הטעם (אני הוספתי זעתר ושומשום)

6. מעבירים את כל התערובת לסלסילה עם החורים מוגבהת לניקוז נוזלים כשהתערובת עדיין חמה, כשהגבינה התייצבה הופכים אותה בעדינות ושוב מנקזים את הנוזלים למשך שעה, אורזים ושומרים במקרר. 

בתיאבון!!!
הגבינה הייתה הצלחה במשפחתי, אפילו בני הפעוט אכל ממנה.
הכנתי איתו שאת הגבינה בבית וזו היתה הצלחה כבירה. בני כל כך נהנה להכין את הגבינה ולאחר מכן לאכול ממנה, שזה היה שווה הכל.

תודה לשטראוס על חוויה ייחודית, טעימה ומרתקת, היה כיף להכיר את האנשים שמאחורי השמות ושוב בתיאבון!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה