24 בדצמבר 2013

הקישריה - הרבה יותר מסתם קיש

אל הקישריה בגבעתיים הגעתי כארוחת פיצוי באדיבותו של מחלבות גד.
על המקום שמעתי עוד קודם אולם השילוב של פעוט, תינוק ובעל עובד לא עזרו לי לנסות את המקום.
בבוקר יום שישי כשהגדול בגן החלטנו לעשות מעשה ולצעוד לעבר הקישריה, המקום היה מלא מפה ולפה וגם כל הפיות שם היו מלאים.
התקבלנו בסבר פנים יפות סדרו לנו מקום וחנייה לעגלה. המקום מעוצב בפשוט שרק מוסיפה לאווירה הביתית, עם כיסאות עץ (אבל יש כרית לטוסיק), והמון כלי מטבח בשימושים שונים ומונים.
המלצר הסביר לנו שבמסגרת המבצע מגיע לנו ארוחת בוקר הכוללת: חביתת קישקשוקה, סלט ירקות, גבינות, סלמון, מיץ תפוזים סחוט, קפוצ'ינו קטן ומיני קיש מתוק ולארוחת הבוקר השנייה הוא ממליץ על ארוחת מיני קיש הכוללת: 4 מיני קישים מלוחים, סלט, מיץ תפוזים וקפוצ'ינו קטן.
חשבנו שיהיה קל לבחור אילו קישים אנחנו רוצים אבל טעינו...המבחר כל כך גדול, והכל נראה על כך טעים. לבסוף לאחר ויכוח סוער נבחרו ארבעת הקישים האישיים ולאחר ויכוח נוסף נבחר גם הקיש המתוק.
כשהגיע האוכל גילינו את המשפט אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, כל כלי ההגשה מקסימים ומזמינים לאכול, מתבנית הקישקשוקה האישית ועד בקבוק המים הקרים (כן הם הגיעו קרים ועם פרוסת תפוז!!!).
הגבינות והסלטים הקטנים היו בגודל המתאים וטעימים מאד: סלמון מעושן, ירקות קלויים בבלסמי (יאמי), גבינות גד מתובלות בעשבי תיבול. הלחם היה טרי והקונפיטורה טעימה (שביקשנו תוספת). אבל גולת הכותרת שלשמה התכנסנו כאן היו הקישים.
קודם כל חצינו את ארבעת הקישים כדי שכל אחד יטעם...וחבל כי הם נגמרו מהר מדיי (בפעם הבאה אזמין רק ארוחת קישים לעצמי - בלי כיבודים!!). במיוחד אהבתי את קיש הפלפלים, קממבר, תאנים. המתיקות מהתאנים והקממבר פשוט משתלבים מעולה, הבצק פריך פשוט תאווה לחיך (ואני אוהבת בצק פריך).
אישי אהב מאד את הטריקיש (פירוש: פטריות, ריבת בצל ופקוריניו) ושוב הטריות...הטריות...הטריות...
הקישקשוקה (המצאה של המקום) היה מאד מיוחד וטעים.
מיץ התפוזים היה קר וללא קרח (כמו שצריך!!!), מתפוזים מתוקים שנדמה היה שנבחרו במיוחד עבורינו. הסלטים היו טריים ורעננים, לקחנו שני סלטים: סלט קראנצ'י (שבאמת היה קראנצ'י) וסלט עלים.
ולבסוף הקיש המתוק...כשכבר חשבנו שאין לנו יותר מקום הגיע הקיש המתוק ומיד התפנה לו מקום בקיבה (תמיד טענתי שלקינוחים יש לי קיבה נפרדת) - קיש מתוק בננה עם שוקולד לבן (וסירופ מייפל)...טעים, טעים, ללקק את האצבעות...
לקפוצ'ינו כבר לא נשאר לנו כוח ומקום, אז ויתרנו (ואני אוהדת קפה מושבעת) וגם ללכת הביתה לא היה לנו כוח, אז התגלגלנו מחויכים ושבעים...
הודנו לבעל המקום על חוויה מתקנת ומדהימה שהשאירה לנו טעם של עוד...והבטחנו לחזור...
ואכן חזרנו שנית למקום עם אורחים מהצפון...
מומלץ בחום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה