25 בדצמבר 2013

מוצר השנה - הנאה לכל השנה

לפני כ-4 שנים נתקלתי במודעה המבקשת ממני להמליץ על מוצרים חדשים שניסיתי במהלך השנה ושאני חושבת שעוד אנשים, נשים וטף יהנו מהשימוש בהם...
חשבתי וחשבתי...הרי אני מאד אוהבת לנסות מוצרים חדשים (עוד לפני שבכלל חשבתי לכתוב בלוג...), אני ביקורתית ויש לי הרבה חברות שמקשיבות להמלצות שלי...אז למה לא?
הסתקרנתי, התחלתי לחקור מה זה מוצר השנה, התרשמתי והרמתי את הכפפה.  
אז מה זה מוצר השנה?
הופתעתי לגלות שזה פרס בינלאומי, כבר יותר מ-25 שנים, שפרסי מוצר השנה מוענקים בעולם ב-28 מדינות: ארצות הברית, בריטניה, צרפת,
איטליה, ספרד, גרמניה, יוון, קנדה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, אוסטרליה ועוד....ולא רק בישראל.
העוצמה של פרסי מוצר השנה מבוססת על העובדה, שמי שמכריע מיהם 'מוצרי השנה' - הם הצרכנים. כן...כן...שמעתם נכון אנחנו מכריעים. אהבנו, המלצנו...לא עוד אמון עיוור בפרסומת או באיש מכירות.
עם השנים גיליתי שכאמא וכאישה שאוהבת לעשות קניות ושעושה את מרבית הקניות בבית, אני יודעת כמה חשובה לי המלצה של חברה או של אדם קרוב לגבי מוצרים...כי השוק מלא במוצרים שונים ומשונים, חלקם דומים לאחרים וחלקם שונים לחלוטין, חלקם ישנים ומוכרים (אבל שעוד לא ניסיתי) וחלקם חדשים (שאני מפחדת להיות שפן ניסיונות) ולכן המלצה מניסיון (כמובן) עוזרת, מכוונת ונותנת שקט נפשי. 
מחקר שערך מכון המחקר TNS mySeker מצא ש-77% מהצרכנים בישראל מודעים ללוגו מוצר השנה, וכ-59% מעדיפים מוצרים שמזוהים כ"מוצר השנה". בנוסף, כ-43% מהצרכנים שרכשו מוצרים המזוהים כמוצר השנה מצהירים שלוגו מוצר השנה השפיע עלהחלטתם לקנות את המוצר.
אז איך בוחרים?
בשלב הראשון
נערך סינון ראשוני כל כלל המוצרים והשירותים ע"י פאנל מומחים בראשות פרופסור יעקב הורניק מהמרכז האקדמי פרס.
בשלב השני
אנחנו הצרכנים בוחרים באמצעות מחקר עצמאי ומקצועי המנוהל ע"י חברת המחקר TNS MySeker, על פי המתודולוגיה הבינלאומית של Product Of The Year.
המוצרים מדורגים לפי מספר קריטריונים ובהם: אטרקטיביות, מידת החדשנות ושביעות הרצון משימוש בהם בפועל. 
טקס מוצר השנה 
פעם בשנה נאספים קמעונאים, משווקים, בכירי משק ועיתונאים לטקס מרשים בו מוכרזים מוצרי השנה לפי הקטגוריות השונות...כל מוצר זוכה בתווית מוצר השנה ובחשיפה גדולה בפרסום ועל המדפים.

ומה בנוגע אליי? 
אז גיליתי שאני לא מכירה את כל המוצרים...וגיליתי שכמה שאני אוהבת לנסות מוצרים...יש מוצרים חדשים שאני מפחדת לקנות (בעיקר כאלה שקשורים לקטנטנים שלי...או כאלה שיקרים - בכל זאת לא הייתי רוצה להתקע עם מוצר יקר שאני לא אוהבת)...וגיליתי את מוצר השנה!
כיום יש לי הרבה יותר ביטחון כשאני רואה את הלוגו האדום...אני יודעת שמישהו כבר ניסה אותו והמליץ עליו!
כל שנה אני יושבת וממליצה על מוצרים שניסיתי ושאני חושבת שעוד אנשים יהנו ממנו, גם אני רוצה לתרום לשקט הנפשי של האחר.  
 
התמונות בחסות מוצר השנה.
מקצת מהמוצרים שזכו במוצר השנה בשנת 2013 (מתוך 49 מוצרים)
להרשמה לקהילת מוצר השנה (בואו ותשפיעו):
מוצר השנה בפייסבוק:
https://he-il.facebook.com/PoyIsrael
אז אל תהססו - חפשו את לוגו מוצר השנה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה