25 בדצמבר 2013

צנטרום ג'וניור

איך עוזרים לילדים לאכול באופן בריא גם בין הארוחות

כולנו יודעים שצריך לאכול 3 ארוחות עיקריות ביום (בוקר, צהריים וערב), כולנו גם יודעים שישנן גם ארוחות ביניים (2-3 ביום) זה נכון גם למבוגרים וגם לילדים. אז מה בוחרים לאכול בארוחות הביניים של הילדים? 
 רובנו יוצאים עם חטיף לבילוי מחוץ לבית, או מוציאים כיבוד כאשר אנו מארחים ילדים אחרים. כמות הקלוריות של רוב החטיפים אינה מבוטלת ומעבר לכך, אכילת חטיף תפחית בדרך כלל את כמות המזון המזין שנאכל בארוחה הבאה.
עינת ששון, הדיאטנית הראשית של צנטרום ג'וניור, מציעה כיצד לנסות לגוון ולשדרג את ארוחות הביניים, כך שיהפכו לבריאות יותר ומסודרות יותר, אך עדיין ישמרו על אטרקטיביות ויהיו טעימות בעיני הילדים:

מה לשתות: כשמגיעים חברים לילדים נסו במקום משקאות ממותקים לתת להם מים או שייקים טבעיים קלים להכנה, ניתן לשלב קשית וכוסות מיוחדות וגבוהות לצור עניין במשקה. אפשר לרסק בבלנדר ידני פירות מתוקים כמו תותים, מלון, אפרסק וכדומה עם יוגורט או חלב, כך תשיגו כמה מטרות תזונתיות: סיבים תזונתיים מהפירות, סידן וחלבון מהחלב, פרוביוטיקה מהיוגורט וכמובן ארוחת ביניים משביעה, טרייה ואטרקטיבית. המלצה אישית שלי להכניס לקנקן מים פירות חתוכים כמו ענבים, לימון, תפוזים וככה יוצרים מים בטעמי פירות. המלצה נוספת היא להכין חליטת פירות עם מעט דבש ולשתות קר (אייס תה מישהו?), להכין קוביות קרח בטעמים ממיץ לימון/ תפוז/ תפוח או עם עלי נענע ולהכניס לכוס המים. והכי חשוב שהמים תמיד יהיו זמינים לילדים ולתת דוגמא אישית ולשתות מים.  

ילדים אוהבים אוכל של מבוגרים: פעמים רבות ילדים אוהבים ונמשכים לאוכל שנתפס כ"אוכל למבוגרים בלבד"  כמו פריכיות אורז מלא עם גבינה, לחמית עם ממרח או פרחי ברוקולי וכרובית במטבלים שונים. תנו לילדים להתנסות מהכל. כמו כן אל תמנעו מילדיכם מזונות מסויימים רק כי אין אתם נמשכים אליהם או אוהבים אותם.

ילדים אוהבים לטבול: כיוון שהרבה ילדים אוהבים לגעת ולשחק באוכל, תנו להם מאכלים שניתן לטבול ולשלב טעמים ומרקמים, כמו בייגלה או ירקות חתוכים למקלות במטבל ביתי של גבינה עם זיתים.

מה עושים אם הילד רעב: לפעמים הילד רעב כבר בשעות אחה"צ המוקדמות. במקרה כזה הציעו לו סנדוויץ' או פיתה מחיטה מלאה, עם ממרח חלבי או טחינה בליווי ירקות טריים. הארוחה הקטנה תשביע אותו עד לארוחת ערב ותמנע נשנושים של חטיפים וממתקים.

אם חייבים חטיפים מוכנים אז ... כדאי להעדיף חטיפים אפויים כמו בייגלה או שלווה בצבע טבעי על פני חטיפים מטוגנים. כדאי תמיד להשוות את תכולת צבעי המאכל הלא טבעיים, כמות השומן והמלח ולבחור את האלטרנטיבה הבריאה יותר.

בסופו של יום חשוב לזכור כי ילדים אוכלים את מה שהם אוהבים ולא את מה שהם צריכים ולכן תפקידנו לצור סביבה תזונתית בריאה ומגרה ככל האפשר .

כמו כן כדאי להשלים את התזונה בעזרת מולטיויטמין על בסיס יומיומי כמו צנטרום ג'וניור, שעוזר במניעת חוסרים של ויטמינים ומינרלים ונותן רשת ביטחון במידה והילד אינו מקבל את כל הויטמינים והמינרלים שהגוף צריך מהמזון. ניתן לבקש מרופא הילדים לעשות בדיקות דם.

אז זכרו -  נשנושים בריאים כמו ירקות וסנדויצים זו תמיד ברכה
אבל הכל באיזון, וגם חטיפים בשקית לעיתים רחוקות זו לא מילה גסה
צילום אפרת אשל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה