25 בדצמבר 2013

זה סימן שיש לך... אטופיק דרמטיטיס – מטריד אבל אופטימי

"אסתמה של העור', או בשמה המקצועי 'אטופיק דרמטיטיס' – הינה תופעה עורית כרונית הגורמת ליובש, גרד וסבל רב במבוגרים ובעיקר בקרב ילדים עד גיל חמש. מחקרים וטיפולים חדשים פותחים דלת אופטימית להבנת המחלה ולהקשר שלה.  
Displaying www.freedigitalphotos.net - by marin.jpgDisplaying www.freedigitalphotos.net- by Stuart Miles.jpg
www.freedigitalphotos.net - by marin.jpg        
www.freedigitalphotos.net- by Stuart Miles.jpg
אטופיק דרמטיטיס היא אחת ממחלות העור הכרוניות הנפוצות ביותר במדינות מתועשות מערביות, מסבירים מומחים במעבדות קמדיס, חברה שמומחיותה  פיתוח תכשירים " דרמו קוסמטיים"  ועיקר התמחותה מתרכז בפיתוח פורמולות חדשניות  לטיפול בבעיות העור.  במצב זה,  העור הופך למגורה ודלקתי המלווה בפריחה קשקשית, גירודים ואי נעימות רבה עד צריבה כואבת.   למרות שהיא לא מדבקת, היא לגמרי לא מחמיאה ואף עלולה לעורר את חוסר הביטחון והמבוכה,  בעיקר אצל צעירים הסובלים ממנה.
אטופיק דרמטיטיס מתאפיינת בפגיעה במחסום העור, הגורמת לאיבוד מים ולחות ובדלקת.  בהיעדר הלחות העור מתייבש ולכן מגורה בקלות יתר . פגיעה במחסום העור ודלקת גורמים לגרד, אדמומיות וחספוס העור, ולעיתים גם לזיהומים משניים. המחלה יכולה להיות קשה לטיפול מאחר והיא כרונית ובעיקר עונתית.  10-20% ילדים ו1-3% מהמבוגרים בקרוב,  סובלים מבעיה זו ברחבי העולם.
רוב הילדים מתגברים על האטופיק דרמטיטיס, והיא נעלמת  כבר בתקופה שלפני גיל הבגרות,  אולם חלקם ממשיכים לסחוב אותה אל מעבר לבגרות ולא ממש רואים בגיל  נחמה.  אטופיק יכול להתפרץ גם אצל מבוגרים. עד כה ידוע כי על גורמים סביבתיים אשר משחקים תפקיד מרכזי בהופעת האטופיק דרמטיטיס, יחד עם זאת, סיבת השורש של תופעה זו אינה ידועה באמת.
אטופיק דרמטיטיס באה לידי ביטוי בעיקר באזורי קפלי הברך ופנים הזרוע, הפנים, הירכיים ואזור החזה. היא מתאפיינת בנגעי עור יבשים ואדומים הגורמים לגרד ולעיתים מלווים גם בהתפתחות של שלפוחיות קטנות המפרישות נוזלים. 
הפריחה מלווה תמיד בעקצוצים הגורמים לגירוד בלתי נשלט, שיכול לגרום לפציעות עור ולכניסת חיידקים וזיהומים לגוף.
קשרים - האטופיק דרמטיטיס  היא בעצם, הצורה הנפוצה ביותר של האקזמה, מעבר לתופעה העורית הנראית כלפי חוץ,  ידוע כי מי שסובל ממנה לא אחת מדווח גם  על הפרעות שינה. מצבים רגשיים יכולים לגרום להתפרצות.  באחד המחקרים האחרונים, שנעשו במטרה  להסיק מהו הקשר בבעיות הללו  אצל  ילדים,  הסתבר כי אצל ילדים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס,  קיימת שכיחות מוגברת של הסובלים מאסתמה נשימתית, קדחת השחת,  אלרגיות למזון  ועוד.
כמו כן, חלק ניכר  מהפוטנציאל לפתח דלקת עור אטופית ואלרגיות, כמובן  עובר בירושה,  יחד ובשילוב עם השפעות סביבתיות, וכל אלו  מהווים  טריגר להתפתחותה של המחלה.
מחקר בעיצומו-  בשנים האחרונות, נעשו מחקרים רבים ברחבי העולם,  מחקר חדש הראה כיצד מוטציות גנטיות קטנות בחלבונים ובשומנים המצויים באפידרמיס ( השכבה החיצונית ביותר של העור) יוצרים בעיה יסודית באופן שבו תפקוד העור כגבול לקוי.
מדענים שחקרו  מחלה זו,  מאמינים כי מחלת ההאטופיק דרמטיטיס נובעת מכשל  בחסימה של העור,  ובכך אלרגנים ופתוגנים מצליחים  לחדור  וליצור אינטראקציה עם תאים חיסוניים ואף לגרום לדלקת.  עד כה זוהו כמה חלבונים ושומנים אשר עשויים להיות מעורבים בתגובה זו.  על עובדה זו, מתעכבת חברת קמדיס בפיתוחים האחרונים לסדרת המוצרים אותה הם מציעים לבעיית האטופיק דרמטיטיס.
האור בקצה העור  – החדשנות והקדמה באים לידי ביטוי בתחום הדרמו-קוסמטיקה,  התחום המתפתח ביותר, המשלב את הרפואה המערבית והקוסמטיקה גם יחד, והפך בשנים האחרונות ל'גורו' של הסובלים מרגישויות בעור.   
חברת 'קמדיס',  הניצבת בחזית המלחמה בבעיות עור, ידועה בארץ ובעולם בעיקר בשל הפורמולות הייחודיות המשלבות ניסיון מחקרי וקליני, ומבוססות שילוב רפואה סינית ורפואה מערבית.  סדרת 'טופיק-מדיס' שפיתחה החברה, מכילה תמציות צמחים  המספקים לחות מוגברת, והקלה מידית. כמו כן המוצרים ללא בישום וללא פרבינים ו- SLS.  הם  תומכים  בחיזוק מחסום ההגנה של העור, ומכילים חומרי שומן ולחות. המספקים  מענה רחב וכולל לסובלים מאטופיק דרמטיטיס, ומיועדת להקלה בתופעת העור היבש, הרגיש והסדוק. חמישה מוצרים שנלחמים בתופעה ומשלימים זה את פעולתו של זה. תחליב מרגיע, ג'ל עשיר, תחליב גוף, קרם פנים ותרחיץ נוזלי.  כל אלה מקלים את התגובה האלרגית בעור, שמתבטאת בגרד ואדמומיות, בעור הפנים והגוף. הם מתאימים לשימוש כבר מגיל חצי שנה, ועד בכלל, והם נטולי ריח.
Displaying סדרת טופיק מדיס של קמדיס לטיפוח העור היבש המגורה האלרגי ועד תופעות אטופיק דרמטיטיס.jpg

טיפים לטיפול ולהתמודדות עם אטופיק דרמטיטיס:
 להרגיע-  העור יבש מראש, ומהווה טריגר שרק מגביר את הסיכוי לדלקת, לכן מי שסובל מיובש בשל האטופיק, חייב בראשונה לשמן ולהזין את העור בלחות.  הלחות תאפשר לשמור על עור גמיש ולכן בכל הזדמנות או לאחר רחצה, יש למרוח את האזור בלחות וללא בשמים וחומרים מייבשים. 
 לא לגרד- חשוב מאוד שלא לגרד את האזור, במיוחד לא עם ציפורניים,  שכן גירודו עלול להחמיר את הפצע עד היווצרותה של  דלקת. גם  תכשירים אנטי היסטמינים  יכולים מעט להרגיע את תחושת הגרד.
 אל תסבנו את האטופיק-  חשוב להסתבן אך ורק עם תכשירים שנועדו להקל על תופעות האטופיק דרמטיטיס, או לעור יבש ופגוע.   
 רפואי- עד לא מכבר התבססו הטיפולים הקונבנציונלים בעיקר בתכשירים המכילים סטראואידים, שאמנם יעילותם גבוהה, אך הם שנויים במחלוקת בשל תופעות לוואי. לכן, לטיפול ארוך טווח, עדיפות לתכשירים נטולי סטרואידים.
  תזונה נכונה-  תזונה מהווה דרך נוספות להתמודדות עם האלרגיות העוריות. ידוע כי מאחר ויש לאטופיק דרמטיטיס אלמנט  אלרגני, מזונות מסוימים עלולים להגביר את התגובה בגוף, לכן במצבים קיצונים מומלץ לעבור סדרת טסטים אצל האלרגולוג וזאת כדי להסיר מתפריט התזונה את אותם מזונות, ומוצרים אשר עלולים להחמיר את המצב של מי שסובל מתופעה זו. 
Displaying קרם פנים טופיק מדיס של קמדיס לעור יבש ומגורה להשיג ברשתות הפארם בתי המרקחת ובתי הטבע.jpg
אז יהיה לנו חורף חמים, נעים ויבש במקומות הנכונים.














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה