25 בדצמבר 2013

אדויל ילדים מוריד את החום... ומהר!

אני זוכרת את הפעם הראשונה שעלה לבני הבכור החום...כאמא טרייה (אמנם לא כל כך צעירה), שלא נחשבת היסטרית (בדר"כ)...זה היה מלחיץ.
אני זוכרת כמה הייתי מבולבלת: מאיזה חום נותנים תרופה להורדת החום? כדאי בכלל? אולי עדיף מקלחת? או חומץ (תרופת סבתא)? לתת בסירופ? טיפות? נר? ואם החום לא יורד מה עושים אז? נוסעים למיון? (בגלל חום...מה הפכתי להיות אמא היסטרית?).
אז נכון הצקתי לאמא שלי, חברות עם ילדים ורופאת הילדים...קיבלתי תשובות אבל עדיין בכל פעם שעלה החום החשש חזר.
חשבתי שבילד השני זה יעבור לי...אז חשבתי...
בפעם הראשונה שהקטנטן העלה חום הבלבול חזר.
אז זהו שלא עוד הרשו לי להציג בפניכם את המדריך למדידת חום בקרב ילדים.
מדידת חום בקרב ילדים
החורף מתקרב בצעדי ענק ואיתו גם מחלות החום מהם סובלים בעיקר תינוקות וילדים. הורים רבים מתלבטים מהי הדרך הטובה ביותר למדוד את חום הגוף בעת מחלה, על מנת לקבל את התוצאות המהימנות ביותר. ד"ר גרומן, מומחה לרפואת ילדים, מנהל יחידה להתפתחות הילד במכבי ובעל קליניקה פרטית לרפואת ילדים מרחיב בנושא:

חום גבוה הוא עלייה בטמפרטורת הגוף. טמפרטורת הגוף הנורמלית נחשבת כ 37 כשהגבול העליון המותר משתנה במשך היום:  מ 37.2 בשעות הבוקר (מדידה אורלית במבוגרים צעירים) ועד 37.7 לקראת ערב. לילדים טמפרטורות גוף ממוצעות גבוהות יותר. הגדרת חום גבוה שונה בהתאם לגיל. עד גיל חודש חום מעל 38 במדידה רקטלית דורש התייחסות. מגיל  חודש עד שלושה חודשים חום מעל 38.2 – 38 במדידה רקטלית נחשב משמעותי. מגיל 3 חודשים עד גיל 3 שנים חום גבוה נחשב מ -  39 - 38 במדידה רקטלית וחום מדאיג מעל 39 במדידה רקטלית. בילדים מעל גיל 3 שנים ובוגרים יותר חום גבוה הוא מ 37.8 ועד 39.4 במדידה אורלית. חום מדאיג הוא חום מעל 39.5.
כמובן ההתייחסות לגבי טמפרטורות גוף נורמליות היא שונה לילדים עם מחלות רקע מחלישות מערכת החיסון.
כפי שניתן לראות, דרגות החום הנורמליות והאבנורמליות נקבעו בספרות לפי מדידה רקטלית (דרך פי הטבעת) בילדים עד גיל 3 שנים.  
ישנן דרכים שונות למדידת חום:
מדידת חום בפי הטבעת (מומלץ לילדים עד גיל 3 שנים)
מדידת חום רקטלית היא זו שנחשבת ל"טמפרטורת הליבה" ולפיה נעשו רוב העבודות על חום. היא בשימוש בעיקר בילדים קטנים מגיל 3 שנים (אסור להשתמש בה בילדים עם חוסר בכדוריות דם לבנות=נויטרופניה). יש לחטא היטב את המדחום ולמרוח את קצה המדחום הדיגיטלי בחומר סיכוך. מומלץ להשכיב את הילד בתנוחת שכיבה על בטנו, שהוא רכון על ברכיו, להחזיק בישבנו של הילד ולהכניס באיטיות את המדחום  לתוך התעלה בפי הטבעת, כסנטימטר עד שניים  (יש להקפיד לא להכניס עמוק מדי). יש להחזיק את המדחום במקומו למשך 2 דקות. קריאת טמפרטורה במדידה בפי הטבעת בדרך כלל גבוהה ב 0.6 מעלת צלסיוס לעומת קריאת הטמפרטורה במדידה בפה.

מדידת חום באוזן (לילדים בני 3 חודשים או יותר)
מדידה זו נעשית עם מד חום מיוחד לאוזן שקורא את טמפרטורת עור התוף. אם תעלות האוזניים מלאות בשעווה דיוק המדידה נפגע. יש לפעול על פי הוראות היצרן ולהקפיד להשתמש בשרוולי/כיסויי הפלסטיק, המצורפים למדחום לפני הכנסתו לתעלת האוזן. מדי החום לאוזן מצויים בשימוש נרחב, כי הם מודדים את טמפרטורת הגוף במהירות רבה, לעתים בתוך שניות.

מדידת חום בפה (לילדים בני 4 שנים ויותר)
חשוב לדעת כי בעת מדידת חום באמצעות הפה, יש להמתין לפחות 15 דקות אם הילד שתה נוזלים חמים או קרים לפני מדידת החום.  יש להכניס באיטיות את קצה המדחום הדיגיטלי מתחת ללשון ולבקש מהילד להחזיק את המדחום במקומו על ידי סגירת השפתיים, מבלי לנשוך את המדחום, למשך 2 או 3 דקות. 
מדידת חום בבית השחי (לילדים בכל גיל)
יש לשים את קצה המדחום הדיגיטאלי מתחת לבית השחי של הילד כאשר הזרוע צמודה לגוף אך איננה מתוחה. יש להמתין 3 עד 4 דקות לפני הוצאת המדחום. קריאת טמפרטורה במדידה בבית השחי בדרך כלל נמוכה ב-0.5 מעלות צלסיוס לעומת קריאת טמפרטורה רקטלית.

במידה והילד סובל מחום, חשוב להקפיד:
  • על שתייה מרובה על מנת למנוע התייבשות. חילוף החומרים עולה בשעת חום ודורש יותר מים.
  • על לבוש מתאים בהתאם לעונה ולצרכי הילד, אין לעטוף אותו בשכבות לבוש רבות.
  • על הורדת החום באמצעות הזרמת מים באמבטיה על הילד במידה והחום לא ירד בעזרת טיפול תרופתי. מומלץ לתת לו מוריד חום, כמו אדויל ילדים, תרחיף להורדת חום מהירה ולשיכוך כאבים – עד 8 שעות ללא חום. היחיד בטעם ענבים -הטעם האהוב ביותר על ילדי ישראל.
  • על חדר מאוורר עם טמפרטורת חדר רגילה .
  • לא למרוח אלכוהול על גוף הילד - אלכוהול נספג היטב דרך העור ויכול לגרום לירידת רמת הסוכר ולפגיעה בילד.
  • לא מומלץ לעטוף את הילד במגבות רטובות הואיל וכך נמנעת פעולת האידוי המורידה את החום.

אדויל לילדים-תרחיף להורדת חום מהירה ולשיכוך כאבים היחיד בטעם ענבים -הטעם האהוב ביותר על ילדי ישראל
חברת "ניאופרם " מציעה את "אדויל ילדים" - תרחיף בטעם ענבים להורדת חום מהירה ושיכוך מגוון רחב של כאבים: אוזניים, שיניים, גרון, ראש ושרירים. בנוסף אדויל ילדים נוגד דלקות.
אדויל ילדים, המכיל את החומר הפעיל איבופרופן, יעיל למשך 8 שעות ופועל מהר יותר  ממשככי הכאבים הקיימים בשוק (לפי מחקר מדעי).
מסקר שנערך על ידי ניאופרם באמצעות מכון ברנדמן בקרב 1000 ישראלים אבות ואמהות לילדים עד גיל 12 עולה כי 1 מתוך כל 4 ילדים עד גיל זה בישראל מעדיף טעם ענבים. עוד עולה מהסקר כי העדפת הטעם אינה משתנה באופן דרסטי בין ילדים צעירים ומבוגרים יותר.
טעם הענבים הוביל בכל קבוצות הגיל:
-בקרב ילדים עד גיל שנתיים אהבו 22% את הענבים
-בגילאי 3-5 27% מהילדים העדיפות את טעם הענבים.
-בגילאי 6-12 34% מהילדים העדיפו ענבים.

לדברי טליה הלוי, מנהלת מותג אדויל בחברת ניאופרם: "לטעם חשיבות גבוהה בתחום של תרופות לפעוטות וילדים, שכן הוא מקל על ההורה את מתן התרופה במצבים בהם קשה להתמודד עם סירובו של הילד לקבל התרופה. אדויל לילדים הוא היחיד המגיע כיום בטעם ענבים. כאשר מצרפים זאת למהירות ההשפעה ואורכה אין ספק שזה מקל על בחירתו של ההורה מה לתת לילד כשהוא חולה".
המינון המומלץ לנטילת התרופה: 3-4 פעמים ב-24 שעות.
מאושר לשימוש ללא מרשם רופא לילדים מגיל 6 חודשים (עם מרשם רופא מגיל 3 חודשים).

יש לאחסן בטמפרטורת החדר.

מחיר מומלץ לצרכן לאריזה של 120 מ"ל : 29.62 ₪

ניתן להשיג את אדויל ילדים בכל בתי המרקחת הפרטיים, בקופות החולים וברשתות הפארם.
והכי חשוב שנהיה בריאים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה