20 בפברואר 2014

המסע בעקבות החלוה אחוה

על אהבתי לחלוה ועל החלוה של אחוה כתבתי לא פעם ולא פעמיים ועכשיו הסיור...
הוזמנתי לסיור מקצועי במפעל וכחובבת חלוה ידועה זו היתה לי חגיגה.

קצת מידע אנפורמטיבי על המפעל:

אחוה הינו מפעל משפחתי. המפעל מעסיק 235 עובדים ומחזור המכירות שלו נאמד במעל ל- 110 מליון ₪ בשנת 2012. מעל ל – 15% מהמכירות הן לייצוא. נתח שוק של מעל ל – 50% בשוק החלוה, מעל ל – 20% בשוק הטחינה ומעל ל – 24% בשוק העוגות המדף הארוזות.

למפעל שני אתרי ייצור: כ – 4,000 מ"ר בברקן ו – 4,500 מ"ר בנוי, מתוך שטח של 12,000 מ"ר, באריאל. קווי הייצור של המפעל הן מהמודרנים בתחומם. תקני הייצור מהמחמירים בעולם.

המדיניות הכלכלית דוגלת במנגנון ניהולי מצומצם ויעיל. 0 – הוצאות שכ"ד. 0 – הוצאות מימון. 0 – סוכני מכירות ואנשי שיווק. אספקת סחורה בהפצה ארצית תוך 24 שעות.

ומה זה אומר בפועל:

המפעל הזה הוא חלומו של יעקב מלאך, הבעלים של המפעל, שהחל את דרכו במפעל הטחינה "אחדות" כשעוד היה בתל אביב כעוזר נהג, המפעל היה קטן ונראה שהיה בסוף דרכו עקב סכסוכים פנימיים. יעקב שבשל רציניותו התקדם בתפקידיו במפעל, קיבל לבסוף הצעה לרכוש מספר מועט ממניות החברה ולהיות חלק מהם. אז גם החל להתגבש אצלו החלום להיות בעלים של קונצרן מזון גדול.

בשנת 84' רכש מפעל אחדות את מפעל "חלוה אחוה". עם השנים העסק כולו הועתק מתל אביב ללאזור התעשייה ברקן וכיום משלים מהלך של מעבר למפעל החדש באריאל.

ממפעל קטן שייצר 700 ק"ג חלוה ביום, הפך המפעל למכונת ייצור של 24 טונות חלוה ביום (תחת המוצג אחוה כמו גם לרשתות שיווק גדולות אחרות), כלומר טונה לשעה. ומלבד חלוה מייצר 20 טונות דברי מאפה ביום.

לא סתם המפעל נחשב מפעל משפחתי, במפעל עובדים לצידו של יעקב שני בניו, יובל ומיקי, יובל כסמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה ומיקי כסמנכ"ל הכספים. 
המשפחתיות ניכרת בכל פינה, מהמשפחה הקרובה ועד התחושה המשפחתית בין העובדים (רק 235 עובדים).
יעקב מכיר כל אחד ואחד מעובדיו, על סיפורו האישי ומשפחתו, מקפיד לעבוד יחד בקווי הייצור לפחות שעה ביום.
מיזוג הגלויות ודו הקיום במפעל יכול להוות דוגמא לכולנו במפעל אחד עובדים בכפיפה אחת: יהודים וערבים, רוסים ושומרונים.

מרגע הכניסה למפעל ועד יציאתנו ממנו, דרך כל הסיורים במקום היעילות והניקיון מורגשים...המכונות נקנו והותאמו במיוחד עבורם...לא תאמינו אבל מכונה אחת ואדם אחד מכינים את אוזני ההמן לפורים...
מכונה מיוחדת מכינה את חטיפי 100 גרם חלוה, אותה מכונה שמכינה גם את חטיפי הסניקרס, מרס ובאונטי...מרגע הכנסת החלוה למכונה, דרך מסוע סגור ועד קבלת המוצר המוגמר עטוף לשליחה...והכל מדוד ושקול ובפיקוח מלא.




למדתי על על שיטת ניקיון וקילוף השומשום...לא האמנתי עד כמה זה מורכב וארוך...אני התעייפתי (מזל שרב הטחינה היא משומשום מלא ואין צורך בקילופו.




גולת הכותרת עבורי היה הכנת החלוה. אף פעם לא ראיתי איך מכינים חלוה... 

לא עוד מכונה חשמלית מכינה את החלוה, אלא הכנה מסורתית עם המון אהבה...הטחינה החמה נשפכת לדוד גדול יחד עם גלוקוזה ועובד מערבב אותם יחדיו ליצירת שערות חלוה, אווריריות (וזה טעים...פעם ראשונה שטעמתי חלוה טריה וחמה הישר מהסיר).





את מוצרי המפעל ניתן לרכוש בכל רשתות השיווק בישראל, בשוק הפרטי המאורגן והלא מאורגן, בשוק המוסדי והתעשייתי, ברשויות מימשל: משרד הביטחון, שב"ס, משטרת ישראל, בחברות תעופה ישראליות ובינ"ל.

מוצרי אחוה משווקים במדינות רבות ברחבי העולם: ארה"ב, קנדה, ונצואלה, בריטניה, צרפת, בלגיה, אוסטרליה וניו זילנד, דרום אפריקה, צ'כיה, איטליה. תמיד באיכות גבוהה ותמיד במחיר משתלם לצרכן.


אני נהניתי...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה