13 בפברואר 2014

מרק חם לחורף קר

אני יודעת שאין לנו ממש חורף...אבל ירד גשם והיו ערבים קרים וגם הבטיחו שממחר החורף חוזר...
אבל יותר מהכל אני כל כך אוהבת מרקים...זה מזכיר לי את הבית של אמא שלי...בשישי בצהריים כולנו יושבים יחד לארוחת צהריים קלה של מרק עוף (של אמא) עם עוף מכובס (אני כל כך אוהבת...).
ועכשיו כשלי יש משפחה משלי אני מנסה להמשיך את המסורת של ארוחות המרק המפורסמות. אני רק מחכה לרמז של חורף (גם סתיו מתאים) כדי להתחיל ולמרקרק (לעשות מרק): מרק ירקות עם קוסקוס, מרק צח (עם שקדי מרק או איטריות), מרק אפונה (עם קבנוס), מרק עדשים (עם גרונות), מרק כתום והרשימה עוד ארוכה...
בסוף היום אחרי העבודות, המשחקים וההשתוללות יושבים כולנו יחד כמשפחה, מוזגים לקעריות את מרק היום ואוכלים יחד כקטן כגדול (אפילו הקטנטן מרוצה מהעניין).

ולכן שמחתי מאד לנסות ולמרקרק את סדרת מרקי סנפרוסט, זוכת מוצר השנה 2013. 


החשש בהתחלה היה שהם לא מספיק עשירים בירק, מה שהתגלה מהר מאד כלא נכון בעליל...המרקים עמוסי כל טוב, הירקות מוקפאים מעורבים המותאמים למרק. 
אח"כ חששתי מכל התוספות שיכניסו פנימה ושוב התבדתי, המרק ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל וללא תוספת מונוסודיום גלוטמט (תודה לסנפרוסט על חשיבה בריאה).
ולבסוף חששתי שהטעם לא יצא מספיק בייתי (המרק הוא מהיר להכנה), שהבעל יגיד: "זה טעים אבל...", שבני הגדול לא ירצה לאכול ושהקטנטן יעשה לי טרו......ויירק עליי הכל. מה שממש לא קרה!


התחשק לי מרק עדשים...אז בחרתי במרק עדשים ירוקות עשיר בירקות (תפוחי אדמה, בצל, סלרי וגזר) והתחלתי בהכנה...



קודם כל שמתי מוסיקה שמתאימה להכנת מרק (מבחינתי זה אהוד בנאי...בייתי כבר אמרתי?), שקית המרק הנבחר נשלפה מהמקפיא.



לסיר הכנסתי את תוכן השקית, את שקית הציר (לא לפני שטעמתי קצת...וזה טעים וללא שומן טראנס וכולסטרול) ו-3.5 (700 מ"ל) כוסות מים, כיסיתי והדלקתי את הגז (חשוב לא?!).
לאחר הרתיחה, הנמכתי את הלהבה (טעמתי, הוספתי קצת מלח ופלפל למרות שלא כתוב) ובישלתי 10 דקות נוספות...ערבבתי, טעמתי שוב ו...מוכן!


גיליתי עד כמה מהיר להכין מרק וכמה טעים הוא יצא...

המרק נמזג לקעריות ושקט...טועמים...ו...
פתאום בני בן השלוש אמר לי: "אמא יצא לך מושלם", נראה לי שזה אומר הכל.

בתיאבון!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה