27 בפברואר 2014

מחיות מטרנה אצלי במזווה

אם היה לי שקל על כל פעם ששמעתי את המשפט: "מה גם את משתמשת במחיות מטרנה/ גרבר? אבל את דיאטנית..." ואז כל העיניים בגינה מופנות אליי.
אז קודם כל כן ודבר שני מטרנה רכשה את גרבר ועכשיו זה מחית מבית מטרנה
בילד הראשון טחנתי את כל הפירות, כמה שיותר סמוך לארוחה כדי שהערכים התזונתיים ישמרו, והאמת היא שזה דיי הגביל אותי (אני טיפוס עם קוצים בישבן שאוהבת לטייל עם הבנים שלי ובעיקר להיות איתם בגינה), אתם יודעים מה זה, להגיע לגינה כשבתיק יש לי מחית פירות שהכנתי מבעוד מועד בבית? התפוח והבננות השחירו (וחברים זה לא דבש) -איכס, אז הוספתי תפוז ומיד כולן ציקצקו בלשונן שאסור לתת בננה עם תפוז כי אז הויטמינים לא נספגים.
או המקרה אחר שבו קופסת המחית נפתחה לי בתיק - איכסה!
תמיד הציעו לי לתת לבכורי מחית פירות של מטרנה ואני עמדתי בסירובי.
עד שיום אחד יצאתי במהירות מהבית לרופאת הילדים ושכחתי לקחת פרי...נכנסתי לסופר פארם הקרוב ורכשתי צנצנת ו...בני בכורי סיים את הצנצנת ודרש עוד!
אני כמו אמא טובה רכשתי עוד צנצנת וגם זו חוסלה, אבל הפעם הצלחתי לטעום...וטעים, אני לא אוהבת את המרקם אבל מי שאל אותי בכלל.
כשיצאנו לטיול גדול בסין (כן, כן, שלושה שבועות עם בני בכורי ברחבי סין - אני יודעת משוגעים), מלבד המון ציוד ותרופות לקחתי איתי צנצנות מחיות מטרנה בטעמים שונים...טסנו עם וחזרנו בלי...
בילד השני זה כבר היה קל יותר (ולא זה לא הזלזול כי זה הילד השני), במזווה תמיד יש לי צנצנות מחיות מטרנה בטעמים שונים לרגעים בהם אנחנו מחוץ לבית...
גם הקטנטן כמו הגדול אוהב את המוצר (הגדול שלי עדיין אוהב ולפעמים גם אוכל או כמו שהוא קורא לזה "חולק עם אחיו, כי זה חברי").



אז למה אני שקטה כשאני נותנת מחית מטרנה?


  • המחית עשויה מפירות וירקות טבעיים - אם כפרי, רכז פרי או מיץ
  • ללא חומרים משמרים
  • ללא תוספת סוכר ו/או מלח
  • ללא תוספת חומרי טעם וריח מלאכותיים
סדרת מחיות מטרנה, זוכת מוצר השנה 2013, מכילה ארבעה שלבים שגדלים עם הקטנטנים שלנו מרגע הטעימות (נכון להיום מותר להתחיל בגיל 4 חודשים, אבל כטעימות בלבד ולא במקום ארוחה) ואצלי זה נמשך עד המעבר לאכילת פרי טרי.

שלב 1 - מגילאי 4-6 חודשיםייחודי למטרנה.
התנסות ראשונית בטעם אחד – מחית של פרי או ירק טהור, 80 גר' בצנצנת. ניתן לתת בשלב שבו מציעים לתינוק טעימות מזון בכמות קטנה. חשוב להדגיש כי יש להציע לתינוק בכל פעם מזון אחד חדש, למשך יומיים שלושה. 
במגוון: מחית תפוחי-עץ, מחית גזר, מחית בננות, מחית שזיפים מיובשים (נפלא למצבי עצירותלגדולים ולקטנים) ומחית אפונה

שלב 2 - 
שילובים עשירים החושפים קשת של טעמים. 130 גרם בצנצנת – ניתן לתת ברגע שהתינוק כבר אוכל מנה שלמה של מזון מחיתי במקום הנקה או תחליף חלב. 
במגוון: מחית תפוחי-עץ ואפרסקים, מחית בננה ותפוחי-עץ, מחית סלט פירות (האהוב על הקטנטן שלי), מחית פירות טרופיים ומחית ירקות מעורבים

שלב 3 - 
מחיות מוגדלות הכוללות מגוון נוסף של טעמים ושילובים. 190 גר' בצנצנת – כמות המותאמת לצרכים התזונתיים של התינוק המתפתח. 
במגוון: מחית תפוחי-עץ, מחית בננה ותפוחי-עץ, מחית בננה תפוח ואפרסק (גם מאד אהוב על הקטנטן שלי), מחית סלט פירות ומחית פירות טרופיים.

שלב 4 - 
250 גר' בצנצנת
במגוון: מחית ירקות מעורבים ומחית בננה ותפוח עץ

הטעם הנבחר

תסלחו לי אבל לא תהיה פה תמונה של בני הקטנטן מרוח במחית (אני לא חושפת אותו בבלוג שלי), למרות שאת המחית אכלו כל פניו, בגדיו ורוססו לכל עבר בקול צחוק מתגלגל...עכשיו תדמיינו...




מחיות מוגדלות הכוללות מגוון נוסף של טעמים ושילובים. 190 גר' בצנצנת – כמות המותאמת לצרכים התזונתיים של התינוק המתפתח. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה