2 בפברואר 2014

מי בא לביגה

הוזמנתי לבקר בבית קפה חדש בשם ביגה (ביגה = שאור באיטלקית) של איש העסקים יאיר מלכה, מבעלי רשת "קפה גרג" ובמפעל שיקרא גם ביגה המתמחה בייצור מאפים, ולחמים, עוגות, עוגיות ועוד.

נסענו לצ'ק פוסט בחיפה שם הוקם מפעל ביגה וברשותכם אקרא לזה מאפיה...המאפיה משתרעת על שטח של כ- 1000 מ"ר, מעסיקה למעלה מ- 80 עובדים ועתידה לשמש גם כמרכז מבקרים שיציג את תהליך אפיית המוצרים וייחודו".

כבר בכניסה תפסו אותי הריחות המשכרים של המאפים...ריח הבצק עם השמרים וריח האפייה (ריחות של יום שישי...איך אני אוהבת) ומיד לאחר מכן הבחנתי בניקיון (ובתור דיאטנית שעבדה במטבח מוסדי אני יודעת מה חשיבותו של ניקיון ועד כמה קשה לשמור על ניקיון כשעובדים)...והבנתי שכאן נאפים מאפים באהבה...

נכנסנו למפעל, סיור קצר בחלק הפרווה שיוצר בעיקר לחמים, לחמניות, פוקאצ'ות ועוד...בין מערבלי ענק, תנור המוציא מקרבו פוקאצ'ות טריות מקמח מלא ופועלים שמפזרים שומשום וקצח הבנתי שהרשת תציע מגוון רחב של סוגי לחמים הנאפים במקום ולשמחתי הרבה רובם עשויים 100% חיטה מלאה אורגנית ממחמצת, לחם שיפון עם גרעיני פשתן וסומסום, אגוזים, זיתים, גרעיני חמנייה ,קימל, יטה מלאה עם גרעיני דלעת, עגבניות מיובשות ועוד.



בחלקה השני של המאפיה (וכאן אני מוכנה שינעלו אותי בפנים ויאבדו את המפתח לסוף שבוע שלם, רק שישאירו לי תרמוס עם קפה) נכנסנו לעולם המתוקים...הררי חמאה, עיגולי מקרונים, תבניות על גבי תבניות של עוגות קראנץ שעובד קולע לצמה ידנית (בקיצור גן עדן)...



עלינו לקומה השניה לצפות על שני חלקי המאפיה ונגלה בפניי שולחן עמוס כל טוב (וקלוריות)...וכשצריך לטעום - צריך לטעום...ניסיתי לבחור במיוחדים למרות שמכל פינה קרץ לי קראוסון.



לבסוף בחרתי בעוגה העשויה מלחם בריוש טבולה ברוטב מתוק ומצופה בשקדים (מדהימה!!! ומזל שחלקתי אותה עם עוד 3 בנות) ואחת הפחזניות הכי טעימות שאכלתי בחיי (ואכלתי בחיי איזו פחזנית אחת או שתיים), קטנה עם בצק דק ופריך מלאה בקרם פטיסייר עשיר (רק מלחשוב על זה בלוטות הרוק שלי עובדות שעות נוספות). 

משם נסענו לבית הקפה במרכז חורב בחיפה, כרגע יש שני סניפים זה וברחוב הראשי בטבעון ובקרוב יפתחו עוד שלושה נוספים (בגרנד קניון-חיפה, רח אחי אילת בקריית חיים ובקריון).
ברחנו מהרוח ונכנסנו לעולם אחר, חמים ונעים המזכיר בית קפה פריזאי (אומנם לא הייתי בפריז אבל ככה אני מדמיינת שהם ניראים)...הכל מעוצב בצבעים שלווים ונעימים, הכלים מרשימים ומיוחדים וגולת הכותרת הוא התפריט הייחודי, על טהרת הבריאות...מיצים סחוטים, לחמים מקמח מלא, ביצים אורגניות...סלטים ייחודיים, מוצרים טריים (ומרגישים את זה בכל ביס וביס).

 

           

צלם אלעד גוטמן 

אל שולחננו (הייתי בחברת עוד בנות) החלו להגיע מנות שונות וכל אחת יותר טעימה מקודמתה, כל אחת מצאה את המנה הטעימה לה ואף אחת לא יצאה רעבה.

המנות האהובות עליי היו, בטטה בתנור עם קרם פרש (יאמי, עם טעם של מדורה), ניוקי ערמונים (טעים ונימוח, אני רוצה עוד), סלט טבעוני (ולהפתעתי עם סלק חי) וכמובן הקינוחים (לזה יש לי קיבה נפרדת). כל המנות ייחודיות, יפייפיות בצבעיהן, טריות וטעימות...

 




בקיצור חוויה לחיך ולנשמה, אז מי בא לביגה?  
   






















2 תגובות:

  1. מממ נשמע טעים :) יש להם אתר ואת יודעת אם הם פתוחים בשבת? :)

    השבמחק
    תשובות
    1. הם סגורים בשבת כי הם כשרים
      והאתר שלהם הוא: http://www.gregcafe.co.il/%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%AA_%D7%98%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%9F
      תהני

      מחק