20 בפברואר 2014

לגעת באוכל - לגעת באושר

הוזמנתי להשקת הסניף השישי של רשת לגעת באוכל בקניון רחובות...שהצטרף לסניפים בראשון לציון, פתח תקווה, רעננה, חיפה ובאר שבע.
יותר ממה שאני מאד אוהבת לבשל ולאפות ויותר ממה שאני אוהבת לאכול את התוצרים, אני לקנות את הפרודוקטים...אני אוהבת חווית קנייה עם כל החושים.
לראות את הסירים והכלים, את הצבעים ואת הצורות, להריח את שלל הניחוחות...התבלינים מתערבבים עם השוקולד שמתערבבים עם חליטות התה, לחוש במרקמים...הסיר הקר והחלק, התבלינים המגורענים והחלקים ואם ניתן לטעום את כל העולם.
אני אוהבת את הידיעה והשקט שלי שיש לי מבחר ושהכל טרי כאילו נבחר במיוחד בשבילי. 
זו הסיבה שאני אוהבת להסתובב ולקנות פירות וירקות בשווקים, את הדגים, העופות והבשרים באטליזים ואת התבלינים, חליטות התה שלי וכלי הבישול בחנויות יעודיות לכך...
אחת החנויות האהובות עליי היא "לגעת באוכל".
ההיכרות הראשונה שלי עם הרשת היתה כשלקחתי את בעלי (אז חברי) לסדנת בישול בשרים ליום הולדתו, אז נכון שהוא קצץ בצלים ובישל (למרות שזו מתנה ליום ההולדת), אבל לפחות הוא לא שטף כלים (יצא בזול) והארוחה היתה גדושה וטעימה. והשאר זו כבר היסטוריה...

לגעת באוכל הוקמה לפני כעשר שנים ע"י צביקה קרובי וכרמית קרובי ומונה שישה סניפים

  • סניף לגעת באוכל בראשון לציון – הסניף הראשון והמטה של הרשת. 
  • סניף לגעת באוכל בפתח תקווה – סניף כשר בקניון הגדול "אבנת". 
  • סניף לגעת באוכל ברעננה- סניף כשר בקניון רננים. 
  • סניף לגעת באוכל בחיפה- סניף כשר בגרנד קניון. 
  • סניף לגעת באוכל באר שבע – סניף כשר בגרנד קניון. 
  • סניף לגעת באוכל ברחובות – סניף כשר בקניון רחובות. 

והביאה חדשנות קולינרית, אשר היא מאגדת יחדיו שלושה עולמות: עולם האוכל, עולם הכלים ועולם הבישול...עולמות אשר כל אחד עומד בפני עצמו ושילובם יחד מביאים לנו עולם ומלואו...עשיר יותר, צבעוני יותר וטעים יותר.
  • עולם האוכל - מאכלים מכל העולם חברו להם יחדיו, פסטות מאיטליה יחד עם שוקולד מבלגיה, תבלינים מהמזרח ומהמערב יחד עם חליטות תה, פירות יבשים יחד עם חלבות (יאמי...יאמי...)
  • עולם הכלים - מסירים ומחבתות, דרך צלחות וקעריות (איזה טאג'ין יפה אני ראיתי - שמתי עליו עין) וזוהי רק ההתחלה...לה...לה...
  • עולם הבישול - בסניף הספציפי הזה אין אקדמיה לבישול, אבל הכל אומר וצועק בישול
כבר בכניסה לחנות תפסה את עיניי הצבעוניות (הרי אוכלים קודם כל עם העיניים לא?!) והשפע...ככל שהתקרבתי הרחתי את התבלינים (ממש אדונית התבלינים), הפירות היבשים והחלוות וזהו אני נשביתי...





גולת הכותרת היתה סדנת בישול מולקולרי עם השף שחר דבח.
מי לא שמע על בישול מולקולרי, כשבכל תוכנית ריאליטי בתחום הבישול מנסים להכין קוויאר ולא מביצי דגים או ספירות (יצירת כדורים מכל נוזל). אז אני מאלה ששמעתי אבל לא ממש ידעתי...
מה זה בישול מולקולרי? זהו שינוי טקסטורות ומרקמים של מזון קיים. וזה מגניב!

מה הכנו?

פופקורן ליצ'י (ממיץ ליצ'י בעזרת חנקן נוזלי)
זה מיץ ליצ'י קפוא בצורת פופקורן (זה כל כך יפה וטעים)





קוויאר תות בננה (גם אני ניסיתי והצלחתי)




ספירה של זיתים (מעשה ידיי)


קרם לוטה בנוסח ברולה (ובשפה פשוטה קרםברולה ללא ביצים ואפייה, אבל טעים באותה מידה)

מתכון:
מרכיבים:
250 גרם שמנתמתוקה
250 גרם חלב
110 גרם סוכר 
וניל
2-3 גרם יוטה

אופן ההכנה:
מערבבים היטב את כל החומרים ומעלים לאש לסף רתיחה
יוצקים לכלים ומקררים (אפשר גם 15 דקות בטמפרטורת החדר)
ומוכן



בתיאבון לנו...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה