23 ביוני 2015

שתה, ילד שתה...אני אומר לך שתה (סליחה שלמה)

הקיץ הגיע ואיתו החום הגדול ובעיקר הויכוחים והתסכול מדוע הקטנטנים לא שותים...או חמור יותר מדוע הם לא שותים מים? כי מיץ או כל משקה ממותק אחר הם ישתו ואף יבקשו עוד.
אני אחסוך לכם את ההרצאה (וסליחה המרצה גילה זו היתה הרצאה מאד מעניינת) על חשיבות השתיה לאדם ובפרט לקטנטנים שלנו...

קבלו את עשרת הדיברות שלי איך לגרום לקטנטנים שלנו לשתות מים:

1. דוגמא אישית - אל תצפו מילדיכם לעשות משהו שאתם לא יכולים לעמוד בו בעצמכם. אתם רוצים שהקטנטנים ישתו מים שתו איתם!
2. צרו הפסקות לשתייה - אף ילד אבל אף ילד שאני מכירה לא הפסיק משחק כדורגל, משחק הגינה או צפייה בתוכנית טלוויזיה בשביל לשתות מים ועוד מבחירה. האחריות שלנו כהורים היא ליצור הפסקה לשתיית מים. אם אנחנו עם חברים בגינה זה קל יותר כי אז כולם מפסיקים לשחק וכולם שותים, אם זה בבית שתו יחד עם הקטנטנים (זה טוב גם בשבילנו).
3. איך אתה אוהב את המים שלך? במקרה הזה אין חכם כבעל ניסיון...אני אוהבת את המים שלי קרים (לא קפואים) ובבקבוק עם פיית ספורט אחרת אני יכולה לא לשתות ימים שלמים. אז כמו שלי יש העדפות גם לקטנטנים יש...חלק ירגישו גדולים אם ישתו מספל, חלק יעדיפו מבקבוק, יש מי שיעדיף עם קש ואחר יעדיף בטמפרטורת החדר.
אם הילד כבר גדול ויודע להביע את עצמו תשאלו אותו ואם הוא עוד קטנטן פשוט תנסו.
4. אל תפרידו שתייה מאכילה - זה לא גורם להם לאכול פחות וזה לא ממלא את הקיבה, המים נספגים עוד קודם במערכת העיכול. אבל אם אתם רואים שהקטנטנים משחקים עם השתייה הרחיקו את הכוס והציעו את השתייה מאוחר יותר.
5. אל תציעו לילד לשתות אמרו לו לשתות - אל תשאלו את הילד אם הוא צמא כי 90% מהזמן הוא יגיד שלא (הצמא מגיע כשלב בהתייבשות), אלא אמרו לו לקום ולשתות או הביאו לו את השתייה אליו (תלוי מה מקובל עליכם).
6. עצבו עם הילד את בקבוק השתייה שלו - עצבו יחד עם ילדיכם את בקבוק השתייה שלו כך שיהיה מעוצב ומזמין לשתייה יחד עם התחושה שזו הבחירה שלו. זה לא משנה אם הלכתם ביחד והילד בחר את בקבוק השתייה או שזה בקבוק מים מינרליים שהילד צבע והדביק עליו מדבקות, העיקר שהוא ירגיש שייכות לבקבוק. לבני בכורי (ואוטוטו גם לקטנטן), עיצבתי ספל עם התמונה שלו וכיתוב מדליק...וזה עובד!
7. התוספת שתופסת - ניתן להוסיף לבקבוק המים פלח לימון או פלח תפוז, עלי נענע, עלי לימונית (ללא תוספת סוכר או דבש) אשר יתנו לנו השראה של טעם אחר. זה לא מים בטעמים (כי שם יש סוכר או ממתיק מלאכותי) זה מים בטעמים שאנחנו יצרנו!
8. לוח כמה שתיתי היום? ניתן לעצב עם הילדים לוח שבועי המחולק לימים עם מדבקות בצורת טיפות או כוסות, כאשר בכל פעם שהילד שתה מדביקים מדבקה וככה ניתן לעקוב אחר כמה כוסות מים נשתו במהלך היום.
טיפ קטן עבורינו המבוגרים: עבורנו המציאו את האפליקציות שמזכירות לשתות.
9. שיר הפיפי - למדו את ילדכם את שיר הפיפי "פיפי צהוב זה לא טוב, פיפי שקוף אני אלוף או זה טוב לגוף" וזה בעצם המדד של הילד לדעת אם הוא שתה מספיק...אצלנו זה תפס נפלא וכשבני בכורי רואה שהשתן שלו בצבע צהוב הוא מיד הולך ושותה עוד כוס מים.
10. התמדה - תזכירו להם, תנו דוגמא אישית, עם קש או בלי קש, בכוס או בבקבוק...בסוף זה קורה...אל תשברו ותתינו להם מיץ או כל משקה ממותק אחר. מקסימום אם המצב ממש חמור הכינו חליטת תה קרה ללא קפאין ולא ממותקת.


אז שיהיה לכם קיץ חם ונעים ולרוויה...

תגובה 1:

  1. כל מי שקורא את העדות הזו היום צריך לחגוג איתי ועם משפחתי כי הכל התחיל כבדיחה עבור כמה אנשים שאמרו שזה בלתי אפשרי. שמי אהה ואני מישראל. אבל אני עובר לשיקגו בארה"ב עם אשתי. אני נשוי באושר עם שני ילדים ואישה מקסימה. משהו נורא קרה למשפחתי כשאיבדתי את עבודתי ואשתי עזבה את הבית כי לא יכולתי לדאוג לעצמי ולצרכים של משפחתי. שלה ושל הילדים שלי באותו רגע. אף אישה לא תומכת בי לטפל בילדים. אני מנסה לשלוח הודעת מבחן לאשתי אבל היא מונעת ממני לדבר איתה אני מנסה לדבר עם החברה והמשפחה שלה אבל עדיין יודעת שאפשר לעזור לי והגשתי בקשה מאוחר יותר כל כך הרבה חברים אבל עדיין הם לא התקשרו אליי, עד שיגיע יום נאמן שלא אשכח בחיים שלי. כשפגשתי חבר ותיק שלי שהסביר לי את כל הקשיים שלי והוא סיפר לי על איש גדול שעזר לו להשיג עבודה טובה בקוקה קולה והוא אמר לי שהוא אשף קסמים אבל אני אדם שלא מאמין באיות אבל החלטתי לנסות את זה ודראלבה הנחה אותי והראה לי מה לעשות בשבעת הימים האלה של ארוחות. אני ממלא אחר כל ההוראות ועושה טוב מה שהוא ביקש ממני. דראלבה דאג שהכל יעבור כשורה ואשתי תראה אותי שוב לאחר עבודה נפלאה של דראלבה. אשתי התקשרה אליי עם מספר לא ידוע והתנצלה והיא אמרה לי שהיא ממש מתגעגעת אליי ואל הילדים שלנו ואשתי חוזרים הביתה. ואחרי יומיים התקשר אלי חבר ששלח לי מכתב הוקרה, עכשיו אני המנהל של פרגון בארה"ב. אני מייעץ לך אם יש לך בעיות שלח הודעה למייל הזה: dralaba3000@gmail.com או WhatsApp אותו בטלפון +1(425) 477-2744 ותקבל את התוצאה הטובה ביותר. קח דברים כמובן מאליו וזה ייקח ממך. אני מאחל לך את הטוב ביותר.

    השבמחק