16 ביוני 2015

שישה ימים שישה כריכים - ולא רק לבית הספר

מי לא מכיר את הדילמה מה לשים בכריך לבית הספר? ואיך בשבע בבוקר הילד מחליט שהיום בא לו משהו אחר...או הילד שמוכן לאכול רק כריך עם שוקולד...
כולנו היינו שם, חווינו זאת, ומי שטרם היה שם חכו שנה שנתיים...

ולכן ריכזתי עבורכם את חמשת הדיברות להכנת כריך לארוחת עשר (שנכונים בכל גיל):

1. עצבו יחד מערכת כריכים שבועית או דו שבועית, בו תתכננו יחד איזה כריך אוכלים באיזה יום. מסוג הלחם, דרך הממרח או המילוי ועד איזה ירק ופרי יצורפו לכריך (והכי חשוב אם זה יהיה בתוך הכריך או מחוץ לו). דרך אגב לא חייבים רק כריכים...
2. תקבעו מראש שרק פעם בשבוע מותר כריך מתוק לפי בחירתו של הילד, כך שאם הוא מבקש באותו היום ממרח שוקולד אפשרו זאת בלי הרצאות או עיוותי פנים (ברוב המקרים מדובר ביום שישי)
3. אם אתם קצרים בזמן בבוקר, הכינו את הכריכים ערב קודם, עטפו בנייר ובשקית ושמרו במקרר. בבוקר רק תוסיפו את הירק ואת הפרי (זה מעצבן לקבל כריך רטוב מעגבניה, או מלפפון עייף).
4. צרו לילדים חווית אכילה חיובית, (זכרו שבעיקר בכיתות הנמוכות אכילת ארוחת עשר זה עיניין חוויתי וחברתי) מרמת כלי האוכל (לדוגמא קופסאות אוכל מעוצבות של ניקניים או מפית אוכל עם שם הילד), דרך איכות המוצרים (טריים ואיכותיים) ועד המחשבה על הילד עצמו ודרך האכילה שלו, כלומר שהכריך לא יתפרק או ילכלך את הבגדים.
5. הוסיפו פתקים או מדבקות שיעטרו את הכריך ויאירו את היום עם משפט מצחיק, מרגש (אני אוהבת אותך) או מדוייק (בהצלחה במבחן, אתה יודע את החומר).

דיבר נוסף שלעניות דעתי הוא חשוב לא פחות, שתייה - תדאגו לשלוח את הילד עם בקבוק שתייה ובו מים! (לא מיץ, לא מים בטעמים מים פשוט מים קרים). אל תסמכו על זה שהילד ימלא מחם מהקולר או מהברזייה, ולא רק בימים שיש שיעורי ספורט.

דוגמאות לכריכים בריאים לבית הספר (ולפעמים עם טוויסט ייחודי):
יום ראשון - לחם שיפון עם פרוסות אבוקדו, חסה ועגבניה.
יום שני - לחמניה מקמח מלא עם סלט טונה (טונה, ביצה, קוביות גמבה והסוד שלי הוא להחליף את המיונז בטחינה גולמית מעט מדוללת)
יום שלישי - פיתה מקמח מלא עם מריחת טחינה (או חרדל לאוהבים) ופרוסות פסטרמה Home made ומלפפון מתוק וחמוץ.
יום רביעי - לחם שיפון עם ממרח פסטו (ולמי שלא אוהב פסטו אפשר גם ממרח זיתים או ממרח עגבניות יבשות), גבינה צפתית 5% ורצועות גמבה.
יום חמישי - לחמניה מקמח מלא עם חביתת ירק (אפשר גם חביתה עם בצל או פיטריות אבל שתהיה מעניינת), מריחה עדינה של גבינה 5% ופרוסות עגבניה או עגבניות שרי בצד (אני שונאת עגבניה בכריך שלי, זה מרטיב לי את הפיתה).
יום שישי - פיתת ביס מקמח מלא עם ממרח שוקולד/ נוטלה ולאמיצים אני ממליצה להוסיף פרוסות בננה לתוך הכריך.

ניתן לגוון עם קציצות טונה אפויות של ניקי ב או עם לביבות בטטה בתנור או פנקייקים קטנים על בסיס גבינה, ניתן להוסיף מקלות גזר ו/או קולורבי וניתן לשלב בפירות גם פירות יבשים...

שיהיה לנו בתיאבון ולבריאות...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה