4 ביוני 2015

חמשת הדיברות לקניית מתנות לגיל 4 (וגם המלצות על כמה)

כל יום הולדת אותה בעיה אני נשאלת מה לקנות לבניי? (שואלים גם את בעלי ואז הוא מפנה אליי את השאלה)...כל יום הולדת בגן אותה דילמה, מה לקנות לילד/ת היום הולדת? וכשאני נמצאת בחנות הצעצועים ההתלבטות רק הולכת וגדלה...
כי מצד אחד אני אוהבת לקנות משחקים חכמים, שמאתגרים את הילד ו/או משחקים חברתיים ומצד שני אני לא רוצה לצאת האמא המשעממת שקונה רק משחקים שלומדים מהם.
ציפור קטנה לחשה לי שאני לא לבד... 

מאחר ואני בטוחה שאני לא האמא הראשונה ולא האמא האחרונה שתעמוד בפני הדילמה הזו (ולעניות דעתי עד כה אני מצליחה לא רע בבחירת המתנות) החלטתי לכתוב את חמשת הדיברות שלי לקניית מתנות יום הולדת.

חמשת הדיברות לקניית מתנות לילדי הגן:


1. בגדים זו לא מתנה - סליחה עם אלו שיחלקו על דבריי, בגד זה צורך ורצוי שההורים יהיו אלה שיקנו אותו. מה גם שעל טעם ועל ריח אין להתווכח. דבר זה לא חל על סבים וסבתות ולא על פיג'מות מגניבות (לבנים רצוי של סופרמן וספיידרמן ולבנות כל נסיכה של דיסני תופס)

2. מה ששנוא עליך אל תקנה לילדי חברייך (או לילדי הגן) - אל תקנה מתנה שלא היית רוצה לקבל לילדיך מכל סיבה שלא תהייה.
3. ניתן להתאחד מספר הורים על מנת לקנות מתנה יקרה יותר - בגן ממוצע יש כ- 20 מסיבות יום הולדת אחר הצהריים בשנה ולכל אחד מהם צריך להביא מתנה, עסק שעלול להתברר כדי יקר ולכן התאחדו מספר הורים, אחדו כספים וכך תוכלו לרכוש מתנות איכותיות יותר ויקרות יותר. 
4. אם אתם ביחסים טובים עם ההורים של חתן היום הולדת שאלו אותם מה הם היו מעדיפים שתקנו לילדיהם - כך בטוח למתנה יהיה שימוש. 
5. הביאו פתק החלפה - אולי לילד כבר יש את המתנה הזו או שהיא אינה לטעמו.

השנה בני בכורי חגג 4 וקיבל מתנות, כמו כן אני רכשתי מתנות עבור חבריו לגן והנה שש המתנות המומלצות שלי (גילוי נאות אולי הם יראו לכם כמתאימים יותר לבנים אבל מניסיון זה רק נראה כך):


1. קשקשיםמשחק המכיל קשיות ומכברים להרכבה. זהו משחק צבעוני ומאתגר המפתח יכולת ריכוז ודמיון. והכיף שבו הוא שניתן לבנות דגמים ענקיים בתלת מימד. נכון זה משחק לא זול אבל מעניק כל כך הרבה לילד אפילו שמדובר פה רק על קשים. הגדולה של המשחק הוא בפשטות שלו...משחק לכל גיל.


2. נסיך ונסיכה מבית פוקסמיינדהנסיך והנסיכה נמצאים במגדלים נפרדים.אנו צריכים לאחד ביניהם ע"י בניית מגדלים וחלקי מדרגות מעץ. במשחק 48 חידות מאתגרות בדרגת קושי עולה שגם אתם תמצאו את עצמכם מתלבטים מהי הדרך הנכונה לפתור את החידה.

מתאים לילדים החל מגיל 4



3. פיקולינו מבית משחקי שפיר - משחק קלפים מקסים המחזק את קשר עין-יד וזריזות ידיים. במשחק: 54 קלפים, בכל קלף דמות ליצן (סך הכל 9 דמויות שונות) ופעמון. כל פעם משתתף מניח קלף אם יוצא קלף זהה של ליצן מחייך יש לצלצל בפעמון כדי לזכות בכל הקלפים.

מתאים לילדים בגילאי 4 עד 6. מספר משתתפים: 2 עד 6.



4. מי אני ומה שמי? מבית קודקוד - משחק משעשע הבא לפתח את כושר הביטוי ואת יכולת החשיבה הלוגית. כל משתתף שם על ראשו סרט ובו קלף (אותו אינו רואה אולם הסובבים אותו רואים) ועליו לגלות מה מצויר על הקלף במינימום שאלות כאשר הסובבים אותו עונים על השאלות עד לגילוי. 

מתאים לילדים החל מגיל 4. מספר משתתפים: 2 עד 4.



5. מה במשבצת? מבית אורדעמשחק קלאסי (גם לי היה כשהייתי קטנה)  מורכב מ - 10 סדרות של כרטיסים בדרגת קושי עולה. משחק מטריצה המעודד הבחנה בתכונות של עצמים, מפתח כישורי מיון, כושר ריכוז וזיכרון  

מתאים לילדים החל מגיל 4



6. למה? כובע! מבית קודקוד - משחק של זריזות ידיים, תפיסה חזותית ומחזר קשר עין יד.
זורקים 3 קוביות: צבע מסגרת, מילוי הכובע וצורת הכובע וצריכים להוציא בעזרת החכה (פטישון) את הכובע המתאים ולצעוק: למה? כובע!
מתאים לילדים בגילאי 4 עד 12. מספר משתתפים: 2 עד 4.



* התמונות נלקחו מהאינטרנט

באופו אישי אני ובני תמיד נשמח לקבל ספרים או לגו/ פליימוביל (אבל אלו הם אנחנו).


אז שיהיה במזל טוב!!! 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה