2 ביוני 2015

מה עשיתי לפירות היער או מתכונים רבותי מתכונים

שופרסל לא מפסיקה לחדש ולגוון והפעם פירות יער קפואים...
לא שיש לי זכרונות ילדות מאירופה של פירות יער בשפע וקטיף משפחתי...זכרונות יש, מטיולים באירופה וטעם פירות היער הטריים עדיין על שפתיי...
ובארצנו הקטנטונת? ניתן לצאת לקטיף של פירות יער (יש במושב בן עמי, יש ליד גדרה וכמובן שברמת הגולן) אך העונה קצרה.
פירות היער שבשווקים בדרך כלל באריזות קטנות ומאד יקרים...
ולכן הפיתרון הזמין ביותר והנגיש ביותר במחיר הנוח ביותר (למרות שזה קפוא) אלו פירות היער הקפואים.


שופרסל הוציאה 4 מגשים עם מגוון פירות יער קפואים: פטל שחור, חמוציות, דובדבן חמוץ ואוכמניות.
בכל מגשית 300 גרם פרי.

תחילה הפשרתי מעט את הפירות וטעמתי...קר וחמוץ (הפטל והאוכמניות היו יותר מתוקות).
ומיד התחלתי במלאכה...

עוגת שמנת עם פירורי פתי בר בטעם קרמל בציפוי רוטב פירות יער.

מצרכים:
לבסיס:
250 גרם פתי בר בטעם קרמל של אסם מרוסקים עד כדי פירורים.
100 גרם חמאה

לעוגה:
2 שמנת מתוקה של שופרסל
1 אנסטנט פודינג וניל של שופרסל
500 גרם גבינת סקי 5%
250 גרם גבינת שמנת נפוליאון 16%
2 סוכר וניל
תמצית וניל

לרוטב פירות יער:
2 כוסות מיקס פירות יער
1 כוס סוכר (ואם צריך להוסיף עוד)
כף מיץ לימון

אופן ההכנה:
1. מערבבים את פירורי הפתי בר עם למאה מומסת משטחים בתבנית 26 עגולה או תבנית בינונית מלבנית ומכניסים להקפאה.
2. מקציפים 2 שמנת מתוקה, אינסטנט פודינג וניל וסוכר וניל לקצפת יציבה.
3. בקערה נפרדת מערבבים את הגבינות, מוסיפים תמצית וניל ומקפלים פנימה קצפת.
4. שופכים ומשטחים מעל לתחתית הפתי בר ומכניסים למקרר.
5. בסיר עם תחתית עבה מבשלים יחד סוכר ופירות יער עם כף מיץ לימון על אש גבוה עד לבעבוע ואחר כך עוש 10 דקות על אש נמוכה תוך כדי בחישה עדינה כדי לא למעוך את הפירות. עד לקבלת רוטב סמיך. ולצנן בטמפרטורת החדר.
6. לשפוך את רוטב פירות היער המצונן על העוגה ולקרר לפחות 6 שעות.



בתיאבון...

בעוד אני ממשיכה לנשנש מפירות היער החלטתי להכין גלידת פירות יער

מצרכים:
2 יוגורט (אפשר בטעמי פירות או טבעי)
כוס סוכר
3 כוסות מיקס פירות יער
מעט לימון

אופן ההכנה:
בבלנדר מערבבים את הסוכר, פירות היער ומיץ הלימון לתערובת חלקה להוסיף את היוגורט ולערבל עד לקבלת מרקם אחיד.
להעביר לקופסא עם מכסה ולמקפיא...

כל שנותר לעשות הוא לקחת 2 כפיות ובתיאבון...


תגובה 1:

  1. כל מי שקורא את העדות הזו היום צריך לחגוג איתי ועם משפחתי כי הכל התחיל כבדיחה עבור כמה אנשים שאמרו שזה בלתי אפשרי. שמי אהה ואני מישראל. אבל אני עובר לשיקגו בארה"ב עם אשתי. אני נשוי באושר עם שני ילדים ואישה מקסימה. משהו נורא קרה למשפחתי כשאיבדתי את עבודתי ואשתי עזבה את הבית כי לא יכולתי לדאוג לעצמי ולצרכים של משפחתי. שלה ושל הילדים שלי באותו רגע. אף אישה לא תומכת בי לטפל בילדים. אני מנסה לשלוח הודעת מבחן לאשתי אבל היא מונעת ממני לדבר איתה אני מנסה לדבר עם החברה והמשפחה שלה אבל עדיין יודעת שאפשר לעזור לי והגשתי בקשה מאוחר יותר כל כך הרבה חברים אבל עדיין הם לא התקשרו אליי, עד שיגיע יום נאמן שלא אשכח בחיים שלי. כשפגשתי חבר ותיק שלי שהסביר לי את כל הקשיים שלי והוא סיפר לי על איש גדול שעזר לו להשיג עבודה טובה בקוקה קולה והוא אמר לי שהוא אשף קסמים אבל אני אדם שלא מאמין באיות אבל החלטתי לנסות את זה ודראלבה הנחה אותי והראה לי מה לעשות בשבעת הימים האלה של ארוחות. אני ממלא אחר כל ההוראות ועושה טוב מה שהוא ביקש ממני. דראלבה דאג שהכל יעבור כשורה ואשתי תראה אותי שוב לאחר עבודה נפלאה של דראלבה. אשתי התקשרה אליי עם מספר לא ידוע והתנצלה והיא אמרה לי שהיא ממש מתגעגעת אליי ואל הילדים שלנו ואשתי חוזרים הביתה. ואחרי יומיים התקשר אלי חבר ששלח לי מכתב הוקרה, עכשיו אני המנהל של פרגון בארה"ב. אני מייעץ לך אם יש לך בעיות שלח הודעה למייל הזה: dralaba3000@gmail.com או WhatsApp אותו בטלפון +1(425) 477-2744 ותקבל את התוצאה הטובה ביותר. קח דברים כמובן מאליו וזה ייקח ממך. אני מאחל לך את הטוב ביותר.

    השבמחק