8 ביוני 2015

10 ספרי פעוטות וילדים נוספים שחייבים בכל בית

לאחר שכתבתי את הפוסט הקודם על ספרי הפעוטות הבנתי שחסרים לי ברשימה המון ספרים טובים ואהובים. וככל הנראה הרשימה שלי לא תיגמר בעשרה ספרים.
מיד לקחתי עט ודף (כן, כן, הצורה הפרימיטיבית של המחשב/ אייפד וכו') ועיביתי את הרשימה...
ולפניכם רשימה ההמשך לספרי הפעוטות שחייבים בכל בית:

1. האריה שאהב תות מאת תרצה אתר -  "פעם היה אריה שאהב רק תות, לא בשר, לא גבינה רק תות..." קורותיו של אריה שחשב שהוא אוהב תותים עד שטעם תות... השפה הקולחת של תרצה אתר חוברת לציורים המקסימים של דני קרמן הפך את הספר לאהוב. בניי למדו מהר מאד להשלים את המילים תות המסתתרות בספר.



2. לקוף יש בעיה מאת ג'וליה דונלדסון - קופיף קטן שמאבד את אימו ונעזר בפרפר המנסה למצוא אותה בעזרת סימנים מזהים, אך הפרפר מתבלבל ומתבלבל. ספר שהוא מסע בחיפוש אחרי אמו של הקופיף.
הספר בעל חרוזים ותיאורים מצחיקים (גם אם לא תמיד מחמיאים) עד לסוף הטוב והמתבקש. כיום הוא הספר האהוב על קטנטן הבית.



3. טרופותי מאת ג'וליה דונלדסון - "עכבר טייל ביער, שמח וטוב לב, ראה אותו שועל, ונהיה פתאום רעב. "לאן אתה הולך? פתח שועל בשאלה. אולי תבוא לארוחה אצלי במחילה?" עכבר קטן המצליח להערים על נחש, ינשוף ושועל ע"י המצאת טרופותי שמתעורר לחיים...הספר אהוב בשל השפה, החרוזים והאיורים המדהימים של אקסל שפלר. מתנצלת מראש לא קראתי את הספר טרופותי הבת (אבל אשמח לשמוע המלצות)


4. שאול החתול מאת אריק ליטוין - שאול החתול מלכלך את נעליו החדשות בשלל צבעים אולם שומר על מצב רוח ואופטימיות בזכות שירו שהולך עימו לאורך כל הדרך. ספר המלמד אותנו לשמור על שמחת החיים גם אם יש אכזבות בדרך...תוך כדי למידת צבעים...ספר לא פחות מנפלא...


5. ג'ורג' הסקרן מאת מרגרט וה"א ריי - או בגרסה העברית שלו חוני הסקרן (אני לא צוחקת יש ספר כזה המבוסס על סדרת ספרי ג'ורג' הסקרן). זהו קובץ סיפורים על ג'ורג' הקוף.
"זהו ג'ורג' הוא קוף קטן וטוב לב ומאד, מאד סקרן וזה ידידו האיש בכובע הצהוב". ג'ורג' קופיף חמוד ושובב שגם שהוא לא מתכוון הוא מצליח להסתבך בצרות, אבל תמיד מצליח להציל את המצב. בניי מאוהבים בסיפורים ומדקלמים את המשפט הפותח את כל הסיפורים ונסחפים יחד עם הקופיף לשובבות.


6. חנן הגנן מאת רינת הופר - "חנן הגנן, הגנן חנן, זרע באדמה זרע קטן...". חנן הגנן נוסע בעגלה, מצלצל בפעמון ושר לו פזמון וחמישה ילדים מקסימים באים וקונים ממנו פירות ומגלים שהמטמון הוא...(אני לא אגלה לכם, תצטרכו לקרוא את הספר). אני יכולה להבטיח לכם ספר שהוא חוויה בחרוזים..."ודין דין דון בפעמון..."  


7. אריה הספרייה מאת מישל קונדסן - יום אחד נכנס אריה לספרייה ומאז הכל משתנה, האריה אינו עובר על כללי הספרייה ולכן רשאי להמשיך לשהות בה. מהר מאד הוא מוצא את עצמו עוזר בספרייה ואהוב על באיי הספרייה...אז למה הוא הלך? והאם הוא ישוב?
ספר קסום שכרגע נמצא בראש ערימת הספרים שאנו קוראים בכל לילה...  


8. איתמר מטפס על קירות מאת דויד גרוסמן - מי לא חלם או רצה שתהיה לו היכולת לטייל ולטפס על קירות (כמו ספיידרמן)? כשאיתמר לא מצליח להירדם הוא יכול לטייל על קירות (בלילה, בלילה כשכולם ישנים...) ויותר מזה, הוא יכול להיכנס ולבקר בתמונות שתלויות לו בחדר... 
אתם מוזמנים להצטרף אליו לטיול כזה...פותח עולם דימיון בו הילד יכול לדמיין את מי הוא יפגוש בתוך התמונה ומה יקרה אז...


9. בבה כבשת המסעות מאת אפריים סידון- מלווה בצילומי פלסטלינה מדהימים של איתמר טל. בבה הכבשה נבחרה לצאת למסע מסביב לעולם ע"מ לבדוק האם יש עוד כבשים בעולם.
בבה ואנחנו לומדים יחדיו על ארצות וערי בירה, על המיוחד בכל ארץ וארץ ובעיקר פוגשים עוד כבשים מסביב לעולם.
בנוסף לספר מקבלים דיסק ובו יהורם גאון מקריא את הסיפור (למקרה והילד רוצה לשמוע את הסיפור בפעם העשירית ולהורים כבר אין כוח להקריא) 


10. שפת הסימנים של נועה מאת נירה הראל- בלי קשר לכך ששמי מככב בספר, זה אחד הספרים האהובים עליי עוד מילדות.
נועה מחפשת דרך לזכור איזה יום...ומוצאת דרך מוחשית ומקסימה, שאמא תקלע לה צמות לפי מספר היום: יום ראשון אחד, יום שני שניים וכך הלאה...עד שהיא תזכור...
אומנם אין לי בנות, אך בנות מהגן של בני ניסו את השיטה, והיא התבררה כשיטה מנצחת.


אני בטוחה כבר מרגישה ששכחתי עוד כמה ספרים...
אז שתהיה לנו קריאה נעימה וקסומה...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה