29 במרץ 2015

כנגד 2 יקבים ושמונה יינות דיברה ההגדה

היום מתארחת אצלי בבלוג חברה טובה ובלוגרית בחסד יפית ארז.

ליפית בלוג פעיל מאד ב-online ובין היתר היא סוקרת גם יינות. ומה מתאים יותר לרגל חג הפסח המתקרב ובה מאשר פוסט שלם על יינות מומלצים לשולחן החג? פוסט שלם על יינות מומלצים לשולחן החג מפי אחת שטעמה, מכירה וממליצה עליהם.

אז קבלו אותה במחיאות כפיים....יפית ארז...

ההמלצה מובאת בלשונה כפי שהיא כתבה והמליצה בבלוג שלה, כמו כן כל התמונות צולמו על ידה.

כנגד ארבעה יינות דיברה ההגדה או אילו יינות יככב השנה על שולחן הסדר שלנו?

יקב פסגות
כוס ראשונה: נלגמת עם סיום הקידוש, על בטן ריקה, כאשר כל ארוחת הסדר עוד לפנינו. מומלץ להתחיל את הערב עם יין אדום רענן ובלתי מכביד, לכן לתחילת הערב נמליץ על יין קברנה פרנק מבציר 2012 רענן עם גוף בינוני.
כוס שנייה: טרם נברך על הכוס, נטפטף ממנה טיפות כנגד "דם ואש ותמרות עשן" וכנגד עשר המכות. לזה ראוי ביותר יין אדום - המומחיות של יקב פסגות.. מומלץ שיהיה אדום קל ועסיסי, עם אחוזי אלכוהול נמוכים, שכן אנו עדיין לפני הארוחה. המומלץ של יקב פסגות - מרלו 2012.
צילום: יפית ארז
כוס שלישית: כוס זו נלגמת עם סיום ברכת המזון ולאחריה כבר לא אוכלים יותר במהלך הסדר. כיוון שאנחנו כבר לא על בטן ריקה מומלץ ללגום בכוס השלישית את שיראז 2012 של פסגות, יין ערב לחיך, פירותי ועסיסי של פסגות המתאים בדיוק לכוס השלישית.

כוס רביעית: אנו כבר לקראת סיום הסדר וקריאת ההגדה. "אין מפטירין אחר הפסח אפיקומן" או במילים אחרות, כבר לא נאכל קינוח הערב. זו ההזדמנות לקינוח אמיתי. יין פירותי ועסיסי שממלא את החיך, רב רבדים ומורכב המהווה סיומת נינוחה לארוחה טובה. נמליץ על אדום 2012, יין מיוחד וראוי לסיום מוצלח של ארוחת ליל הסדר.


לפרטים נוספים: יקב פסגות 02-9979333 http://www.psagotwines.com/

הכתבה של יפית

יקבי בנימינה

כוס ראשונה: מוסקט שהוא יין לבן חצי יבש  מסידרת bin הכרם שלו ממוקם בקיבוץ מירב על הגלבוע בגובה 400 מטר. מזן ארומטי הוא מעט אפרסקי משהו ובקליפתו נמצאים טרפנים- שהינן תרכובות אורגניות.
מומלץ לשתות את המוסקט גם כאפרטיף לפני הארוחה או ליד האוכל. 

כוס שניה: גראנש בלאש מסידרת טבע - 2014, שהוא רוזה חצי יבש ובוקבק רק לפני שבוע, כך שהוא עדיין תחת שוק מסויים. שוק לא שוק, הוא פשוט מדהים, קייצי עשוי מענבי גראנש ואיך יפתח אומר- "כל ענב הוא טוב", תלוי מה ואיך עושים איתו. הוא נסחט מיד עם הגעת הענגבים ליקב. חצי יבש, מכיל סוכר ,הוא מתאים כבן לוייה עם כל סוג אוכל. הוא מושקע מאוד ברמה הטכנית.


כוס שלישית: bin שרדונה עם מעט ענבי קרינאן בלאן. הכרם ממוקם על הר הגלבוע, עם 88% ענבי שרדונה והיתר קריניאן. הוא מעניין כזה עם טוויסט עם יותר מורכבות מיינות מסידרת הטבע.
חלקו בא במגע עם עץ אלון ויפתח ויעל בחרו את האחוז העצי לתוצאה של השפעה מן העץ.

כוס רביעית: מרלו מסידרת טבע 2014, יין יבש אדום שבוקבק לא מזמן וגם הוא בשוק. הוא פירותי ונעים. ענב המרלו הגיע מבורדו- רק שתדעו! והוא אכן יצירה בפני עצמו.
מטעימות עיוורות שונות שנעשו, קיבל המרלו מסידרה זו מקום גבוהה מאוד.


צילום: יפית ארז
תודה רבה ליפית על ההמלצות.
אצלנו השנה לצד יינות יקב טפברג המופלאים (האהוב עליי הוא ה-silver ריזלינג בציר מאוחר מתקתק ורענן) יהיו גם מהמומלצים כאן.

שיהיה לנו פסח שמח ואביבי...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה