28 באוגוסט 2016

איך להתכונן לשנת הלימודים ולהישאר בחיים

הראשון בספטמבר מתדפק על דלתינו ביום חמישי הקרוב וזה הזמן לחזור לשגרה או איך להתכונן לשנת הלימודים ולהישאר בחיים...

1. הרגילו מחדש לשעות השינה הנורמטיביות - כולנו יודעים כמה השינה חשובה לגדילת הילד, לריכוז של הילד במהלך יום הלימודים ובכלל...
כולנו יודעים שבחופש שעות השינה ושעות העירות השתנו (מי יותר ומי פחות) ולכן הצעה שלי ושל כל יועצת השינה היא להתחיל להשכים את הילדודס בשעות הבוקר המוקדמות ולהשכיבם לישון בשעה שבה ילכו לישון במהלך שנת הלימודים...ושיהיה לנו בהצלחה עם זה.

2. למדו את ילדכם את הדרך לבית הספר - בארץ ההמלצה היא שילד מגיל 9 יכול ללכת לבדו לבית הספר וחזרה...ועדיין יש צורך ללכת עם הילד לפני פתיחת שנת הלימודים לבית הספר וללמדו את הדרך, את מיקום מעברי החצייה ומשמרות הזה"ב ודרכים חלופיות למקרה שהדרך תהיה חסומה.

3. בצעו לילד בדיקת ראייה - ילד שאינו רואה טוב זהו ילד שלא מצליח להתרכז בכיתה ו/או לקרוא מהלוח, ילד שלא מצליח להתרכז בכיתה ו/או לקרוא מהלוח זהו ילד שאינו מצליח ללמוד ובשל כך הוא מפריע בכיתה או פשוט נסגר.
קחו את הילד לבדיקת ראייה פשוטה אם דרך קופת החולים או דרך חנויות המשקפיים לשקט הנפשי שלכם ולמען הילד.

4. הכינו לוח ארוחות מסודר - מי לא מכיר את הויכוחים האינסופיים בעיקר בבוקר, ובעיקר כשממהרים: מה לשים בכריך? או אמא למה שוב חביתה אני הרי רוצה גבינה לבנה עם זיתים ומלפפון מתוק בצד (כן, כן, יש ילדים כאלו) ולכן הצעה שלי: הכינו לוח ארוחות מסודר אשר ניתן לשינוי פעם בשבוע או פעם בשבועיים ובו רשמו מה תהיה ארוחת הבוקר לפני בית הספר, איזה כריך הילד יקח לארוחת עשר, איזה ירק יתלווה לכריך ואיזה פרי...(במקרה שלי גם מה יהיה בארוחת הצהריים). זיכרו שכמו שאתם מצפים מהילד שלא ישגע אתכם יותר בנושא גם אתם צריכים להבטיח לו שזה יהיה בדיוק הכריך אותו הוא יקבל לארוחת עשר.
על הצעות לכריכים לארוחת העשר יהיה פוסט נפרד (במהרה בימינו)

5. השלימו ציוד חסר - הילקוט כבר ישנו, גם הקלמר ישנו אולם חסרה רק מחברת חכמה בעברית (בלי קיוקווים) או בדיוק נגמר הקלסר דף ראשון שקוף כתום וכו'...זה הזמן לקפוץ לקרביץ, לאופיס דיפו או למקס סטוק ולהשלים את הציוד כי אחרי זה ההתרעה תהיה בתשע בערב יום לפני ("אמא, את ישנה? אני צריכה למחר טוש זוהר ורוד פוקסיה..." ולכי תמצאי בתשע בערב טוש זוהר ורוד פוקסיה) 

6. רכשו אקסטרה חולצות לבית הספר - או לפחות שתיים שלוש לבנות. סיפרו לי שאלו החולצות הכי מבוקשות בחגים, מועדים, טקסים ובימי שישי (מהראשון לספטמבר אני הולכת לגלות אם זה נכון). יש בתי ספר שבשיעורי ספורט מחויבים להגיע עם חולצה אדומה (מה יעשו אוהבי מכבי ת"א או מכבי חיפה?) או ירוקה (מסכנים אוהדי הפועל באשר הם).
אני התנסיתי ברכישה דרך אתר תלבושת שבה פשוט הזמנתי דרך האינטרנט את החולצות: בחרתי את סמל בית הספר, בחרתי את צבעי החולצות, שילמתי (ויש מבצע נפלא 6 חולצות קצרות או 5 חולצות ארוכות דקות ב-99 ש"ח וזהו...קל ומהיר...
החולצות הגיעו במהרה ליעדן וכבר עברו בהצלחה כביסה ראשונית לרענון.


התמונה מאתר תלבושת

אבל ידוע לי שהשנה ניתן להזמין את החולצות גם דרך אתר קסטרו...בדיוק באותה שיטה, חברות רבות רכשו הממליצות בפה מלא (בכל זאת מי לא אוהב את האיכות של קסטרו?!).


התמונה מהאתר של קסטרו


וכרגע עד ה-2/9 ישנו שת"פ בין קרביץ לדלתא שעל כל קנייה בקרביץ של ציוד לבית הספר ע"ס 50 ש"ח ניתן לרכוש 7 חולצות בית ספר (כותנה חכמה) עם סמל בית הספר ב-100 ש"ח.

ואחרון...אחרון חביב...

7. בצעו טיפול נגד כינים - אין דבר יותר מעיק, מעצבן ומגרד מילד שחוזר מבית הספר עם כינים (רק מהמחשבה הזו אני כבר מתחילה להתגרד)...אני יודעת שזו תופעה נפוצה (נפוצה מדיי כ-75% מהילדים ידבקו מכינים לפחות פעם אחת במהלך חייהם) ואני יודעת שזה לא אומר שאם יש כינים אזי הילד מוזנח ומלוכלך וחייבים לגלח את ראשו (זה לא הקיץ של אביה)...אבל עדיין לכינים יש מוניטין גרוע...
אז מה ניתן לעשות?
קודם כל, אני מציעה להשתמש בוואטסאפ הכיתתי ולהכריז על ה-30/8 כיום טיפול נגד כינים כיתתי כך שמתחילים את השנה עם ראש נקי מדאגות (ומכינים)...סירוק עם מסרק צפוף ואם יש כינים או חשד לכינים טיפול עמוק יותר עם סרקל אקטיב מבית ד"ר פישר, תכשיר ייעודי ללא חומרי הדברה, המשלב 6 שמנים ארומטיים 100% טבעיים: שמן רוזמרין, שמן עץ התה, שמן עץ הנים, שמן גרניום, שמן אנדירובה ושמן הלמון גראס, הקוטלים כינים וביצי כינים ב-10 דקות בלבד ובטוח לשימוש עם ילדים.
ובכלל להשתמש במוצרי סרקל באופן יומיומי. 
אנחנו משתמשים באופן שוטף בסרקל שמפו ומרכך (שנים באחד אבל יש גם בנפרד) שגם עוזרת בסירוק קל (במיוחד פעם כשהיה לנו שיער ארוך ומתולתל) וגם מכיל שמן רוזמרין בכמויות ייעודית לילדים המונעת הדבקה בכינים ובתרסיס מתיר קשרים וקרם רוזמרין (לסירוגין), אל דאגה אין את הריח החזק של הרוזמרין.   
בסדרה גם סרקל פורטה – שמפו ומרכך לטיפול מניעתי מחוזק. מבוססים על נוסחה מתקדמת וייחודית המשלבת 4 תמציות ארומטיות 100% טבעיות – רוזמרין, עץ הנים, עץ הקוואסיה ועץ התה, הידועות כמסייעות לשמירה על היגיינת השיער.

תמונת יח"צ

שתהיה לנו חזרה לשגרה קלה ומהירה ושנת לימודים פורייה, מסקרנת ומופלאה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה