9 בינואר 2018

חמש שאלות לחמש סופרות ישראליות שאני אוהבת במיוחד

בשנה האחרונה חזרתי לקרוא והמון (אל תשאלו מאיפה הזמן כי אין לי תשובה), גיליתי את הספרים הדיגיטליים שהולכים איתי לכל מקום, גיליתי ז'אנר חדש - ישן ויותר מזה גיליתי שאני אוהבת לקרוא אותו והכי חשוב נחשפתי להמון לסופרות ישראליות מדהימות.

מאחר ואני טיפוס סקרן שלא תמיד יודע לשמור על הפה שלו (איפה חנות הטאקט הקרובה לבייתי?), החלטתי לשאול חמש סופרות את אותן חמש שאלות וכך נכיר אותן טוב יותר...

הראשונה במצעד הסופרות שלי היא אלונה ירדן.
לאלונה נחשפתי לראשונה כשקראתי את סדרת הספרים לומד לאהוב.
מהר מאד גיליתי שכל ספר של אלונה שונה מהשני ושכל ספר הוא עולם ומלואו...אתה מתאהב בדמויות ושונא אותם בו זמנית, מזדהה איתם אבל מוכן לנער אותם כשתפגוש בהם ברחוב.
לאלונה 9 ספרים שהאחרון נכתב בכוכבים יצא לאחרונה (גילוי נאות - טרם קראתי אותו...), בין ספריה תמצאו את סדרת לומד לאהוב, המדריך לגידול ילדים עם תסמונת אספרגר, עונג שבת, הקלות שבתלונה, זכר אלפא וכמובן נכתב בכוכבים.

אז תסגרו את הספר וקבלו את אלונה ירדן:

1. למה ואיך התחלת לכתוב? 

זאת שאלה מצויינת. התחלתי בכלל לכתוב בבלוג. מעולם לא דמיינתי שיצא ממני ספר.  היו דברים שהרגיזו אותי, שימחו אותי, הלהיבו אותי והרגשתי צורך לומר אותם. הופתעתי לגלות שהכתיבה משחררת ממני את מה שהצטבר לי בבטן והתגובות של הקוראים רק העצימו את הדחף להמשיך ולכתוב.
הספרים יוצאים ממני כשהם יוצאים. פתאום מתגנב איזה רעיון מעניין לראשי. סוג של 'מה היה קורה אם...' שאני מגלגלת ומפתחת ואם אני רואה שנבנית לו עלילה מלאה שכוללת התחלה, אמצע וסוף, אני מתיישבת ומוציאה אותו ממני.
זה נשמע מופשט מכדי להאמין אבל האמת היא שזה תהליך הכתיבה שלי.




2. עם איזו דמות שלך את הכי אוהבת או מזדהה ולמה?

אני לא חושבת שיש לי דמות אחת מאלו שכתבתי איתה אני מזדהה יותר או פחות כיוון שכפי שאמרתי קודם, אני כותבת כשאני נלהבת, נעצבת, מתעצבנת ואני מוציאה את זה בדמויות. כל דמות, כל סיפור, כל סצינה כוללת אותי בה. בין אם משהו שחסר לי בחיי ובין אם זה משהו שיש לי עודף ממנו. בין אם זה דעה שחשוב לי ליצג או צורת חשיבה שחשוב לי לנפץ. אני נמצאת בכל אחת מהדמויות שלי ובדמויות הסובבות אותן ואני מזדהה איתן בלב שלם.
את מי אני הכי אוהבת? כנראה את דניאל, גיבור סדרת הספרים 'לומד לאהוב'. יש בו משהו כל כך תמים וכל כך נקי שסוחף אותי איתו.



3. איזה ספר שלך נחשב החמצה מבחינת חשיפה לקהל?

חד משמעית, הקלות שבתלונה.
מדובר בנושא תלונות השווא והספר מסופר מהזוית של יואב, בחור שחוזר יום אחד לביתו ומגלה שהוא מואשם בעבירת מין.
אין לו מושג מאיפה זה נופל עליו והוא כמעט ומשתגע מהקלות שבה ניתן להגיש תלונה ולהרוס חיים שלמים.
בדרך מתהווה רומן, מתגלים חבריו האמיתיים, המשפחה מתקשה לקבל, מקום העבודה הולך לאיבוד...
השאלה הייתה איזה מהספרים נחשב מבחינתי כהחמצה ועל פי כמות המכירות של הספר הזה, אני בהחלט יודעת שהוא החמצה. אין אחד שקרא את הספר (גברים ונשים) שלא כתב לי אחר כך נרגש ונדהם אבל מעטים הרגישו בנוח לפרסם הלאה ולכתוב עליו לכן השיווק שלו נעצר ונגדע למרות שמבחינתי, הוא אחד הספרים המוצלחים שכתבתי.





4. איזה ספר את מצטערת שלא את כתבת?

אין לי חרטות לגבי דברים שלא נכתבו וגם לא לגבי כאלו שכן.
אי ןלי מעצורים בשום דבר שאני עושה, כותבת או אומרת לכן ברגע שארצה לכתוב ספר, הוא יכתב.





5. ספרי לי סוד...שאף אחד עוד לא יודע...

אין לי כאלה...
אין לי מעצורים לכן אין לי סודות. 
כולם יודעים מריאיונות קודמים שהציון שלי בבגרות בחיבור והבעה הוא 40. 
כולם יודעים מהטור שכתבתי במאקו שאני מופרעת קשב וריכוז ומטופלת בריטלין
כולם יודעים שאני אמא לארבעה, נשואה לגאי, בעלת שלושה כלבים ומתגוררת במודיעין...





את הספרים של אלונה ניתן לרכוש בחנויות הספרים ובאתר שלה הספרים של אלונה


תודה לך אלונה, שמחתי להכיר ומחכה כבר לספר הבא...

# תמונות הספרים נלקחו מהאתר של אלונה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה