22 במאי 2015

הקולות של פיראוס... מזכירים לי מתכונים...

כבר סיפרתי לכם עד כמה אני אוהבת את חג השבועות...בשנים האחרונות אני מארחת את המשפחות שלי ושל בעלי...זה כבר הפך למסורת...שכולנו אוהבים.

על השולחן מוגשים זה לצד זה מאכלים חלביים לצד מאכלים פרווה (מאחר וחמותי אינה אוכלת מוצרי חלב)...השנה אומנם אינני מארחת (בשל אירוע משפחתי...) אולם אני מתארחת (ומביאה עימי קינוח וסלט) אבל מאכלים חלביים תמיד נמצאים על שולחננו בארוחת הבוקר או בארוחת הערב.
קיבלתי לנסות, להתנסות ולרוץ ולדווח 3 מוצרים מסדרת "המעדניה של פיראוס": בולגרית 24% במשקל 400 גר', בולגרית מעודנת 5% במשקל 300 גר' וצפתית 5% במשקל 240 גר'. 

גילוי נאות מתבקשת היא שאני מאד אוהבת את מוצרי פיראוס ואני בדרך כלל רוכשת אותם במעדנייה שבסופר התורן לאותו שבוע או חודש ולכן הטעם לא היה לי חדש...

את הגבינה הבולגרית 24% אני פחות רוכשת (אחוזי השומן....אחוזי השומן) או רוכשת כאשר אני מארחת או אופה וזקוקה לגבינה קשה מלוחה.
אולם הבולגרית המעודנת 5% והצפתית 5% אורחים בבישוליי, במאפיי ובכריכיי. 

עכשיו נשאר לחשוב רק אילו מטעמים להכין...

המתכון שיעשה לחג הוא סלט סלק וגבינות:

מצרכים:
4-5 סלקים מבושלים חתוכים לקוביות
2 תפוחים ירוקים גדולים חתוכים לקוביות
גבינה בולגרית 24% מפוררת או חתוכה לקוביות
אגוזי מלח

לרוטב:
כפית שמן זית
כף סיידר תפוחים
כף חומץ תפוחים
מלח, פלפל

לעיטור אגוזי מלך

אופן ההכנה:
לערבב את רכיבי הסלט, לערבב את רכיבי הרוטב.
לשפוך את הרוטב על הסלט לעטר עם אגוזי מלך ולבריאות...

עדיין אין תמונות כי הסלט יעשה רק ביום שבת...מבטיחה לשתף בתמונות ובתגובות...

מתכון קל נוסף שמככב אצלי בארוחות חלביות או באירוח חברים...הוא נישנושי גבינה

מצרכים:
1 חבילת מלאווח
1 קופסת גבינה בולגרית מעודנת 5% של גד
זעתר
פסטו (לא חובה)
1 ביצה
שומשום

אופן ההכנה:
להוציא את המלאווח מהמקפיא, להמתין מספר דקות קצר ולחתוך כמו פיצה ל-8 חלקים.
למרוח פסטו (לא חובה) בקצה הרחב לשים אצבע גבינה. אם לא משתמשים בפסטו ניתן לפזר מעט זעתר.
לגלגל לצורת קראסון.

לסדר בתבנית למרוח ביצה מעל ושומשום ולהכניס לתנות שחומם מראש ל -180 מעלות לכחצי שעה או עד שמשחים.

בתיאבון...

                                               

חג שבועות שמח, לבן וטעים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה