29 באפריל 2014

סערה בכוס תה

נכון שנעדרתי הרבה זמן, אבל רק מסיבות טובות...עבודה חדשה, חופשת פסח ארוכה...ועכשיו חזרה לשגרה.
נשמע קל? אז אתם צודקים...מבחינתי לחזור לשגרה זה לא רק לעבודה, לבית, לקטנטנים שלי ולסדר יום שלהם. חזרה לשגרה מבחינתי זה גם לחזור לתזונה הרגילה שאיננה כוללת כל שני וחמישי ארוחות חג ובין לבין על האש.
אז מה עושים?
פשוט בוחרים בתזונה בריאה ונכונה לנו, גםפיזית וגם נפשית.
בגלל שהמעבר הוא כל כך חד, מעשרה ימי חופש ועבודה...אני ממליצה כדיאטנית כמובן שכל אחד יעשה עם עצמו חושבים, מה נכון עבורו: לעשות את החזרה לתזונה באופן חד וברור או באופן הדרגתי? 

חמש ההמלצות שלי לתזונה בריאה:
1. לאכול באופן מסודר - 3 ארוחות עיקריות ו-2-3 ארוחות ביניים, כל שלוש שעות. ההתחלה קשה אח"כ הגוף כבר מתרגל. ובישיבה ליד שולחן!
2. לשתות מים - לפחות 2 ליטר ליום, במיוחד כשהימים מתחממים ובמשרדים המזגנים מתחילים לפעול ומייבשים אותנו מבלי שנרגיש. בכלל אנחנו מבלבלים בין רעב וצמא, אז גם בתחושת רעב קלה קודם כל תשתו כוס מים ותראו אם התחושה נעלמת.
3. להתחיל ללכת - הימים ארוכים והערבים נעימים, זו סיבה מספיק טובה להתחיל ללכת.
4. לעזוב את המתוקים - אני יודעת עד כמה שזה קשה ולכן ההמלצה שלי היא להפחית לכמחצית הכמות ולהתרגל...ואז שוב להפחית בחצי...(טיפים לאיך ומה בהמשך)
5. לעזוב את האוכל המתועש ולחזור לבישול הביתי (להיזהר עם השמן) ולארוחות הביתיות.

טיפים לאיך לעזוב את המתוקים:
1. הוציאו מהלקסיקון את המילה אסור כי אז תרצו יותר...זה אומנם פסיכולוגי אבל זה עובד.
2. כמו שכבר אמרתי הפחיתו באופן מדורג- האהבה למתוק זה דבר נרכש,אז בואו נשלוט בו. איך עושים זאת? כל פעם מפחיתים כמחצית מכמות המתוק היומית, עד להתרגלות לכמות החדשה...ואז שוב להפחית...
3. תלמדו לקרוא את תוית המזון - זה יחסוך לכם המון קלוריות וסוכרים מיותרים. סוכר מתחפש לכל מיני שמות חלקם מוכרים יותר וחלקם מוכרים פחות כגון סירופ תירס, גלוקוזה ועוד...
4. ועם בתוית המזון עסקינן אז ברשימת הרכיבים ודאו שהסוכר על כל שמותיו השונים נמצאים כמה שיותר בסוף הרשימה וזאת מאחר וכמות הרכיבים רשום באופן מדורג מהרב ביותר למעט.
5. אתם לא מאמינים בכמה מוצרים יש סוכרים פשוטים: קטשופ (בכף קטשופ יש כפית סוכר), תירס משומר, לחם ועוד...
6. הפסיקו עם השתיה המתוקה, יש מספיק מחקרים מפחידים בנושא. עברו למים, סודה, תה צמחים קר ואם אתם צריכים המתקה, ההמלצה האישית שלי היא סטיביה, ממתיק על בסיס צמח הסטיביה, אני יודעת שיש שיגידו שיש לה טעם לוואי אז לא ניסיתם את הסטיביה מבית מרמולייט.
הסטיביה של מרמולייט אינו מכיל קלוריות, אינו מעלה את רמת הסוכר בדם וללא טעם לוואי. מאושר ע"י אי"ל (האגודה הישראלית לסוכרת).
אני משתמשת בסטיביה כדי להמתיק את כוס חליטת הצמחים היומית שלי...נמס במהירות ולא משאיר משקעים, הטעם נפלא ועוזר לי לשמור על המשקל.



אז מהו צמח הסטיביה?
סטביה  - הנפוצים בדרום ומרכז אמריקהלמיצוי עלי סטיביה עוצמת המתקה הנעה מפי 100 ועד פי 300 מסוכרוז (לעלים מיובשים פי 10-15)

והשפעה זניחה על רמת הגלוקוז בדם של אדם הצורך את החומר, ועל כן נחשב כממתיק נטול קלוריות.

המילון להגדרות שעל אריזות המזון
נטול- מציין מוצר שבו הוצא הרכיב המצוין במהלך תהליך הייצור.
ללא – מציין כי באופן טבעי המוצר אינו מכיל את המרכיב.
ללא תוספת סוכר -  מציין כי לא הוסף למוצר סוכרוז בתהליך היצור.  אולם המוצר יכול להכיל סוכרים מסוג אחר וסוכרים רב כהליים שהוספו מהלך תהליך הייצור. 
מזון דל קלוריות, דיאט או דיאטתי – כל מוצרי חלב ומזונות מוצקים: עד 40 קלוריות ל - 100 גרם (ללא קשר לרכיבים).

משקה דל קלוריות-  (לא כולל משקאות חלב) – עד 20 קלוריות ל 100 מ"ל משקה. חשוב לדעת שכיתוב זה לא אומר שהמשקה דל סוכר!! 
מופחת – מציין כי הערך הקלורי או תכולת הרכיב המצוין הופחתו בתהליך הייצור, בהשוואה למוצר דומה.
מופחת קלוריות או קל/קלה-  המוצר מכיל עד 2/3 מהקלוריות שבמוצר דומה. 

אז שיהיה לנו קיץ בריא!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה