14 בדצמבר 2017

8 משחקים שכדאי לתת כדמי חנוכה לשמונת ימי חג החנוכה

הידעתם שחג חנוכה הוא החג היחיד בו מוזכר כסף, כדמי חנוכה? אל תשאלו למה...ולא תראו אותי מתקפלת במבוכה.
בין אם יודעים למה ובין אם לא, זה כבר הושרש בנו...אני קיבלתי דמי חנוכה וכך גם בניי.

הדרך הקלה והנפוצה ביותר הוא מתן כסף, פשוטו כמשמעו, אבל איפה פה הכיף?

דמי חנוכה נוספים המקובלים (בעיקר אצלנו, הוא מתן ספר כדמי חנוכה...ועל זה תוכלו לקרוא פה)

אבל כשהילד לא אוהב לקרוא (אוי ווי) או כשהסבתות שואלות מה לקנות לילד רצוי שבמקרה תהיה לנו רשימה בשלוף (ובגד/ מעיל/ סוודר ו/או נעליים הם לא התשובה הנכונה)...

קבלו את הרשימה שלי ל-8 מתנות כדמי חנוכה לשמונת ימי חנוכה.

נר ראשון
לגו- אני יודעת שלגו זה שם של מוצר מאד ספציפי אולם אני מתכוונת כשם גנרי, הוא משחק הרכבה פופולרי, שחלקיו מודולריים ועשויים מפלסטיק והם בעלי בליטות ומגרעות המאפשרות חיבור יציב של החלקים זה לזה באשר הוא...
לקטנים זה לגו דופלו, לגדולים זה לגו, לגו city, נקסו, מגה בלוקס, פליימוביל ושות'.
משחק המשלב יצירתיות, ריכוז, דימיון והמון הנאה. אפשר להרכיב לבד אפשר יחד, אפשר מחוברת, אפשר מהדימיון...הכל אפשר.
מומלץ בחום.
התמונה לקוחה מהרשת

נר שני
טאקי - משחק הקלפים הותיק והטוב מבית חיים שפיר עדיין חי ובועט, כל כך כיף לשחק בו עם חברים או עם המשפחה.
מחלקים את הקלפים ומפה מתכננים תוכניות ומנסים להבין אילו קלפים יש ליריב...
זה משחק שתמיד כיף לתת ולקבל כמתנה, בגלל גודלו הקטן הוא תמיד נלקח איתנו לטיולים או לנסיעות ארוכות.
איזה כיף שאני שיחקתי טאקי עם הוריי וכיום אני משחקת טאקי עם בניי - זו מסורת.

התמונה לקוחה מהרשת

נר שלישי

מונופול - בהסבר יבש למי שהרגע נפל מהירח ולא יודע מה זה מונופול אז בהסבר יבש של ויקיפדיה: זהו משחק לוח המבוסס על עולם העסקים, שמטרתו היא השגת שליטה על שטחי לוח המשחק באמצעות מהלכי קנייה ומכירה של נדל"ן.
ובקצרה משחק שולחן בו אנו רוכשים רחובות, מוסדות, בתים ומלונות, עוברים בדרך צלחה ומקבלים 200 ש"ח, הולכים לכלא, משלמים שכירות, מקבלים הפתעות ומשלמים קנסות...שעות של הנאה...
התמונה לקוחה מהרשת

נר רביעי
magformers - או למי שמכיר אותו בשמו הנפוץ יותר משחק מגנטים.
הוא מגיע בשלל גדלים, שלל צבעים ושלל קיטים (להרכיב גלגל ענק, מכונית וכו').
גם פה כמו בלגו מובטחות שעות של בנייה יצירתית וכייפית בשילוב ריכוז ודימיון מפותח.
הבנים שלי יכולים לבנות בו במשך שעות.
התמונה לקוחה ברשת

נר חמישי
פאזלים - אני יוצאת אמא כל כך חינוכית והאמת היא שממש לא אכפת לי כי אלו מתנות שתמיד כיף לתת ולקבל...
ובפאזלים אני מתכוונת מפאזל עץ לתינוקות, דרך פאזל רצפה ענק של דייגו/ נסיכות/ ספיידרמן או הלו קיטי ועד לפאזל של 1500 חלקים ויותר (תלוי בגיל וביכולת).
מגוון הפאזלים רב הן באיכותם, הציור שעליהם ובמחירם...ותמיד תמצאו חנות כזו או אחרת שיש בה הנחה כזו או אחרת.

התמונה לקוחה מהרשת

נר שישי
כל משחקי פוקסמיינד - אני יודעת שפה ההמלצה היא על חברה ולא על משחק ספציפי...יש לי 4 משחקי פוקסמיינד והם כולם מיוחדים, איכותיים וסופר אינטיליגנטיים. זו גם מתנה שאני מאד אוהבת לתת לימי הולדת...
לדוגמא:
חתחתול - משחק המשלב זכרון ומזל עם מעט חשבון והרבה כיף! נסו להיפטר מהעכברים ולשמור את החתולים כדי שסכום הקלפים שברשותכם יהיה נמוך ככל האפשר בסוף המשחק.
מה בתמונה - במה תוכלו להבחין בעשר שניות? משחק זיכרון חזותי והבחנה בפרטים. זוכרים מה ראיתם? עניתם נכון על השאלה? זכיתם בכרטיס! ככל שתאספו יותר כרטיסים כך יגדל הסיכוי שלכם לנצח!
נסיך ונסיכה - הנסיך והנסיכה נמצאים במגדלים נפרדים. האם תוכלו לעזור להם להיפגש? במשחק מגדלים וחלקי מדרגות מעץ בהם תוכלו להשתמש כדי לעזור לזוג המלכותי להתאחד. 48 חידות מאתגרות בדרגת קושי עולה לשעות של הנאה!
ועוד משחקים רבים וטובים...

התמונה לקוחה מהרשת

נר שביעי
פנטו...מי? מה? - מבית קודקוד (פיתוח ישראלי)
המשחק מתאים לילדים מגיל 4...לאחר שנבחרת קטגוריה, השחקן מנסה בעזרת פנטומימה להעביר לקבוצתו את המילה שנבחרה...בזמן קצוב וללא מילים.
המשחק חוץ מהיותו מצחיק הוא מפתח את יכולת התקשורת הלא מילולית ואת הבנת המילה הכתובה.
התמונה לקוחה מהרשת
נר שמיני
אלקטרוניקס עברית/ חשבון או אלקטרוניx - מבית אורדע.
משחק אינטראקטיבי (עוד בטרם האייפון, הניידים, אייפדים ושאר מיני המסכים), המלמד בדרך חוויתית של אורות וצלילים; חשבון, עברית, אנגלית ועוד...
על לוח המשחק האלקטרוני מניחים כרטיסיות עם חידות שונות ובמענה נכון נסגר מעגל חשמלי היוצר אורות וצלילים...
אני ישבתי ועוד יושבת עם בניי ותוך כדי משחק הם לומדים ולומדים...ולא מרגישים בזה...
מומלץ בחום

התמונה לקוחה מהרשת

ועוד לא כתבתי בכלל על בלייבלייד (הדבר החם כיום בשוק), על ערכות היצירה של חברת יצירה המותאמות לכל גיל ולכל רמה, על מה במשבצת? על המשחק סיימון, על הפרופסור מונקי של אימג'ינריום...והרשימה עוד ארוכה...
מבטיחה לכתוב על עוד משחקים בקרוב.

אז מה אתם קונים לילדודס?
חג אורים שמח ומואר...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה