7 באוגוסט 2014

האם יתכנו יחסים בין דיאטנית ושוקולד מילקה?

נתחיל בוידוי גם לי יש יחסי שנאה - אהבה עם שוקולד...

אני זוכרת את הפעם הראשונה שטעמתי שוקולד מילקה כאילו זה היה אתמול...זה קרה לפני ככה וככה שנים (ליידי לא מסגירה את גילה), בת דודי חזרה מחופשה בגרמניה עם טבליות שוקולד באריזה סגולה עם תמונה של פרה...וזהו מאז אני מכורה...


בת דודי ידעה לקנות לי מילקה שוקולד מריר עם מרציפן, חברים ידעו לפנק אותי במיני טעמים חדשים (עם הטופי טעמתם כבר? הוא מושלם), בכל טיול בחו"ל בן זוגי ידע שבדיוטי פרי אני קונה מילקה (וגם M&M) ובחו"ל אני מחפשת טעמים חדשים...(מישהו יודע האם הם מחפשים עובדת לבדיקות איכות?).

ולכן כששאלו מי מוכנה להתנסות בשוקולד ולכתוב על זה לא חשבתי פעמיים (אז מה אם אני דיאטנית...אסור לי להתענג על שוקולד?)

אני מכירה את כל ה"נשמות" שיתריעו בפניי ששוקולד משמין, מזיק, מלא בסוכר ובשומן ואיך אני כדיאטנית ממליצה/ כותבת/ אוכלת? איזו דוגמא אני נותנת למטופליי...

אז התשובה לזה היא שאני נותנת דוגמא לשפיות ולכך שניתן לשלב גם שוקולד בתוך הדיאטה ואפילו לרדת במשקל רחמנא ליצלן.

אז לשוקולד לא רק תכונות שליליות...

שוקולד אן יותר נכון ברכיב קקאו נמצא מרכיב הקרוי פלבונואידים, המשפיעים לטובה על בריאות הלב וכלי הדם; מצאו גם ששוקולד (שוב ברכיב קקאו) מכיל מרכיב הקרוי תיאוברומין היעיל בהפסקה של שיעול.
כמו כן, ידוע שהימנעות ממזון אהוב בזמן הדיאטה תגביר את החשק לאותו מאכל והסוף ידוע מראש...ואם מדובר בשוקולד שנחשב עבורנו כמזון מנחם, הדרך לסיים חפיסת שוקולד קרובה מתמיד.

אז איך משלבים שוקולד בתפריט בצורה בריאה ונכונה?
  • קודם כל משנים את התפיסה שאסור לצרוך שוקולד.  
  • אם צורכים אז לא כל יום ולא את כל החפיסה.
  • עדיף לצרוך שוקולד מריר עם אחוז קקאו גבוה
  • או פשוט להסתפק ב- 2-4 קוביות שוקולד לגוף ולנשמה
מארז שוקולד מילקה הגיע בדיוק בזמן...מישהו אמר מבצע צבאי, אזעקות במרכז, שני קטנטנים ולהיות רגועה?
אז היה מהכל עם אמא קצת פחות רגועה (אבל הילדים לא חשו בברכיים הרועדות...). מי שלא ראה אותי מרימה עגלה עם קטנטן בתוכה ורצה במעלה המדרגות בזמן האזעקה הראשונה...לא ראה רמבו מימיו וכל זאת בידיים רועדות שלא הצליחו לפתוח את האבזם. השוקולד הראשון נאכל כבר באותו הערב (נרגעתי...)


השוקולד הנבחר הוא מילקה Bubbles החדש בארץ (אך המוכר מזה כשנתיים באירופה), שוקולד שכולו בועה...גם במראה החיצוני, טבלת שוקולד המורכבת מבועות וגם במרקם, אוורירי בשל בועות האוויר המשולבות בו. הטעם הנבחר הוא שוקולד חלב (יש גם שוקולד לבן עם שברי אגוזים שניהם 80 גר' ומחיר מומלץ 9.90 ש"ח)
השוקולד טעים להפליא (נו טוב זה מילקה) ומתמוסס בפה (אוורירי כבר אמרתי?).

את מילקה Bubbles שוקולד לבן כבר שילבתי באפייה.
לסוף השנה של הגן של בני הכנתי בפעם הראשונה את המתכון הבא של קרין גורן.

עוגות יומולדת אישיות לילדים בגביעי גלידה
כמות: 20 גביעי גלידה אישיים.

חומרים:
לעוגה:
1 כמות בלילה מוכנה לעוגה כושית (אני השתמשתי בזו של שופרסל)
20 גביעי גלידה עם בסיס שטוח (לא שפיצי, להשיג בסופרים)

לציפוי:
1 מיכל (250 מ"ל) שמנת מתוקה
250 גרם שוקולד חלב (אפשר חצי חצי עם שוקולד מריר)

לקישוט:
סוכריות צבעוניות, מזרה שוקולד, פרחים ממרציפן, נרות יומולדת וכו'.

אופן ההכנה:ממלאים את הגביעים ואופים:
מחממים תנור לחום של 180 מעלות.
מוזגים את תערובת העוגה לגביעים (הכי נוח עם קנקן אבל אפשר גם בעזרת מצקת): ממלאים כל גביע עד שלושת רבעי גובה ולא יותר, אחרת העוגה תגלוש במהלך האפייה. אני מלאתי חצי מהכמות הוספתי 2 בועות שוקולד לבן מילקה וכיסיתי בבלילה...(הפתעה מתוקה)
מכניסים לתנור מיד לאחר המילוי (אם משאירים את הגביעים המלאים בחוץ הם עלולים להתרכך ולדלוף).
אופים למשך כ-15 דקות, עד שהעוגה קפיצית למגע וקיסם יוצא יבש כמעט לגמרי. מצננים.מכינים את הציפוי, מצפים ומקשטים:

בסיר מביאים לרתיחה שמנת מתוקה. מסירים מהאש ויוצקים על השוקולד. מערבבים עד שהשוקולד נמס.
טובלים את הגביעים הפוכים בתוך הציפוי ומקשטים בסוכריות.
והתוצאה:


לבריאות...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה