25 ביולי 2018

"ירח מאוהב " - ליקוי ירח במצפה רמון

כל שנה יש לי את אותם ההתלבטויות, מה עושים לט"ו באב...כן, כן, עברנו את שלב המתנות (פרחים ושוקולדים לא נמצאים בקטגוריית המה קונים...), ועברנו לשלב בוא נעשה משהו זוגי...

אז בחיפושי אחרי משהו חדש ושונה גיליתי שהשנה, בעיתוי מושלם ביותר יחול ליקוי ירח – בערב חג האהבה (טו' באב) החל ב- 27 ליולי.

                  
                          צילום אורי חן

אז מה יותר רומנטי מלילה זוגי בדרום תחת שמיים זרועי כוכבים וליקוי ירח?
מה שיאפיין את הערב זו תופעה שמיימית ומופלאה של ליקוי ירח המתרחשת ונגלית פעם ב- 20 שנה. דווקא השנה, יימשך הליקוי המלא לזמן ממושך במיוחד ויארך שעתיים!

לרגל המאורע יתקיים ערב עם מגוון פעילויות ייחודיות - "ירח מאוהב" במכתש רמון. המקום הוכרז לאחרונה על ידי אונסק"ו כ "שמורת אור כוכבים בינלאומית". מצפה רמון מתהדר בשמיים זרועי כוכבים ובסביבה לילית טבעית ובלתי מופרת, מה שמבטיח למטיילים מראות יוצאי דופן וראות נקייה של כוכבים ותופעות טבע. וכל הפעילויות בערב זה יעסקו סביב ליקוי ירח ופעילויות חוויתיות המותאמות לזוגות ומשפחות.

                  
                         צילום זרי קידר

את האירוע "ירח מאוהב" יזם נדב סילברט - מנהל הדרכה, בעלים של הפלנטריום ושל מצפה הכוכבים הנייד בטבע. סילברט נודע כחובב מושבע המוביל בארץ את תרבות האסטרונומיה.
לדבריו: "זהו אירוע שכל ילד ומבוגר כאחד חייב להיות שותף ולחזות במחזה הנדיר המתרחש במקום המופלא והאידיאלי לצפות בו פעם בעשרות שנים. הזדמנות לחוות את המדבר של מצפה רמון במלוא הדרו ולהבין את פלא הבריאה ומדוע הוכרז כאתר אונסקו ".

מדוע הוכרזה מצפה רמון כאתר עולמי מטעם ארגון אונסקו? 
התואר שהעניק ארגון אונסקו מהווה הכרה באתרים ברחבי העולם שבהם שמי הלילה הם במצבם הטבעי, כלומר משמרים את המראה הייחודי של שמיים זרועי כוכבים במלוא תפארתם/ נוסף על ערכים גיאולוגיים, אקולוגיים ומדעיים ייחודיים שמכתש רמון משמר בנוף מדברי עוצר נשימה, הוא ידוע גם באיכות יוצאת הדופן של שמיו זרועי הכוכבים ובסביבה הלילית הטבעית הבלתי מופרת בו. זהו מרחב ייחודי לצפייה בכוכבים – אם בעין בלתי מזוינת אם בעזרת טלסקופים – למשל במצפה הכוכבים ע"ש וייז של אוניברסיטת תל אביב על שפת המכתש.

                   
                         צילום: זרי קידר
עד כה זכו למעמד יוקרתי זה רק 54 שמורות טבע ב-15 מדינות בעולם, מרביתן בארה"ב ובאירופה, ואף לא אחת במזרח התיכון. מעמד זה מציב את ישראל בחזית העולמית מבחינת החשיבה הסביבתית על צמצום זיהום אור – נושא שרק לאחרונה הובנה חשיבותו הגדולה לסביבה, לאדם ולכלכלה העולמית.

באירוע יתקיימו 6 מוקדי פעילות שיתרחשו מרדת החשיכה ועד אחר חצות עם אפשרויות לחבילות לינה ואירוח. העלויות נעות מ-65 ₪ ועד 450 שח תלוי בפעילות ובחבילה שנבחרה.

1. פעילות בחוות האלפקות – פעילות ייעודית בחוות האלפקות, סיור חוויתי עם תצפית טלסקופית - עלות: 140 ₪ לאדם.

2. כרמי הר הנגב – חבילה הכוללת תצפית שמים באמצעות ציין לייזר, טלסקופים פתוחים, הסברים, הרצאות פעילויות ותחנות שטח לזוגות ומשפחות. קמפינג 110 מגיל 3 לינה משותפת באוהלי אירוח ממוזגים 150 ש"ח לאדם. למחרת הדרכה וטעימות שמן בבית הבד.

3. צל מדבר – אירוח בשילוב יין, מופע מוזיקלי, תצפית כוכבים (שרון מאור וחברים מלהקת טאולה קבלת שבת של כוכבים ואהבה)

4. נועם במדבר - חבילה הכוללת תצפית שמים באמצעות ציין לייזר, טלסקופים פתוחים, הסברים, הרצאות פעילויות ותחנות שטח לזוגות ומשפחות.לינה באוהלים קטנים או לינה קבוצתית במאהלים משותפים. 110 ש"ח לאדם ניתן להזמין ארוחות בוקר. 50 ש"ח לאדם.

5. חאן לב מדבר בשיתוף עם טיול אחר חבילה הכוללת קמפינג רחב היקף או לינה במאהל משותף בלב מכתש רמון. תה, קפה ופינות צ'יל אאוט – 150 ש"ח לאדם. 220 ש"ח ל-2 לילות.

6. נטו צפייה - תצפית שטח המונית בלב מכתש רמון
רבע שעה נסיעה ממצפה רמון - הרצאות, תצפית כיפת שמים באמצעות לייזר, צפיה בטלסקופים. 85 ש"ח למבוגר 65 שח לילד 3-13.

                   
                           צילום זרי קידר

לפרטים והרשמה בטלפון: 08-8680742 או באתר http://bateva.co.il

שיהיה לכם ט"ו באב מאושר וזוגיות מופלאה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה