11 באפריל 2017

לאן מטיילים עם הילדים בפסח?


רופאים ליום אחד - טכנודע חדרה

שלושה ימים גדושים בפעילויות מדעיות ייחודיות ומרתקות הכוללים שלל התנסויות מרתקות בעולמות הרפואה וגוף האדם.

במסגרת פעילות חוה"מ פסח הייחודית הרופאים הצעירים (מבקרים שירכשו כרטיס ילד משולב) יקבלו גיליון רפואי וערכת רופא ויצאו לסיור במחלקות השונות, בהן יאבחנו, ינתחו ויטפלו במגוון מצבים רפואיים:
במחלקה האורטופדית - ממתינים צילומי רנטגן לפענוח ו"מטופל" עם שבר ביד.
במחלקה הקרדיולוגית - יתנסו בעבודה עם אק"ג וינטרו את קצב הלב של "מטופל הסובל" מאוטם שריר הלב.
במחלקת ריאות (פולמונולוגיה)- יתרשמו ויתנסו באבחון וטיפול בבעיות נשימתיות.

בנוסף:
חידון הרפואה הגדול- חידון אינטראקטיבי בהשתתפות הקהל בנושאי רפואה וגוף האדם.
סיור ביחידה לסימולציה רפואית- המתחם הייחודי יהיה פתוח לקהל לסיור התרשמות ממגוון הסימולטורים המשוכללים הקיימים בו.
תחנת הדגמה של חידושים רפואיים -טכנולוגיים פרי פיתוח ישראלי. גאווה כחול לבן.
(ההשתתפות בסדנה בתשלום נפרד. עלות כרטיס:25 ש"ח)

מומלץ לרכוש כרטיסים מראש באתר
רח' הרב ניסים 2 גבעת אולגה, חדרה.
גישה נוחה ומהירה מכביש החוף. חנייה חופשית.




תערוכת גיבורים בבית התפוצות

סדנת יצירה, תיאטרון בובות וחגיגת פסח עם גיבורי על בגלריית הגיבורים:
לפגוש את גיבורי העל היהודים בתערוכה "גיבורים: פורצי הדרך של העם היהודי": מדענים, הוגים, מהפכנים, ספורטאים, אנשי תרבות ומנהיגים בתערוכה אינטראקטיבית מיוחדת.

מתאים לגילאי 12-5 | יש להזמין כרטיסים מראש
הצגה: "מעט מאד מעיל" – תיאטרון בובות וחפצים, סיפור על סבתא ונכד העושים סדר לקראת פסח ויוצאים להרפתקה בעקבות מעיל ישן שמצאו בעליית הגג. משחק והפעלה: ענת גייגר שבתאי.
מתאים לגילאי 12-5

רביעי-חמישי 13-12 באפריל בשעות 12.15 ו 14.00

סדנת יצירה לכל המשפחה בהשראת תערוכת הגיבורים

75 שנה לבוב דילן – FOREVER YOUNG
יתערוכה שהיא כולה על יצירתו של דילן, יצירה המחברת שני עולמות מוסיקליים. האחד הוא "העולם הישן" שלתוכו גדל – עולמה של מוסיקת הפולק המסורתית והעולם השני עולמה של מוסיקת הרוק'נרול החשמלית, הבועטת והמרדנית.
התערוכה מציגה את דמותו החידתית של בוב דילן באמצעות סרטים, צילומים, דימויים, כרזות, והרבה מוסיקה. היא מספרת על המהפכה שחולל דילן, על השפעתו על המוסיקה ברחבי העולם ובארץ, ונוגעת גם ביהדותו של דילן ובקשר שלו עם ישראל.





פסח במוזיאון תל אביב לאמנות

הרפתקאות פסח
סדנאות יצירה לבני 12-7 בשילוב הדרכה
3.4, 4.4 , 5.4, 6.4 - בין השעות 13:00-10:00


כוחות הטבע - הרפתקה בת יום - 3.4, 4.4 , 5.4, 6.4, 13:00-10:00
סדנת הדפס תחריט. התייחסות לתערוכה " 3.5 מטר רבועים". יופיו של הטבע באמנות, והסתגלות האדם לכוחות הטבע. כל ילד יצור הדפס המתבסס על חוקים פיזיקאליים של כוח הדחייה בין מים לשמן.


ההגדה מספרת - הרפתקה בת יומיים- 3.4- 4.4 , 5.4- 6.4, 13:00-10:00
הרפתקת פיסול מלאת סיפור.יצירה בשילוב חומרי פיסול מודרניים. סיור בין פסלים במוזיאון מהפיסול הקלאסי ועד פיסול בן ימינו.


פירמידות מן העתיד - הרפתקה בת יומיים- 3.4- 4.4 , 6.4-5.4, 13:00-10:00
יצירה מפתיעה, צבעונית ומלאת דמיון. הילדים יעבדו על יצירות נוף מתקופות שונות, בהשראת יופיו של הטבע באמנות, בטכניקה משולבת של הדפס רשת וציור בצבע על גבי קנבס.

דו- ארט
20.4.17 חמישי - פסח - בשעות 18:30 - 17:00
פעילות אמנותית וחווייתית לילדים לצד סיורים והרצאות למלווים - לבני 12-7 ולמבוגרים

פעילות ילדים:
ההגדה שלי - להגדת הפסח ישנן גרסאות רבות: חלק צוירו על קלף, חלק צבעוניות, אחרות בדיו שחור בלבד וישנן אף גרסאות קומיקס עכשוויות. נסייר באוסף הישראלי ונאסוף דימויים המתאימים להגדה שלנו בכדי לדמיין ולצייר ביחד את סיפור יציאת מצריים עם ההערות והתוספות שלנו.


פעילות למבוגרים:
הרצאה: הקמת מדינת ישראל: אמנות מתגייסת – אמנות מגויסת?
הקשר בין פוליטיקה לאמנות נולד כבר בימיה הראשונים של הציונות. מגויסים למעשה הציוני, ליוו האמנים את הקמת הבית הלאומי ותיארו את הנס המתחולל לעיניהם. ההרצאה תחזור לדימויים שנוצרו בארץ ישראל מתחילת המאה ה-20 ועד הקמת המדינה על מנת לעמוד על השאלה – אמנות מגויסת או מתגייסת?

הרפתקאות פסח לילדים - מחיר: 70 ₪ לסדנה בת יום. מחיר : 140 לסדנה בת יומיים
דו ארט - מחיר פעילות כולל למבוגר וילד - 70 ש"ח


מוזיאון תל אביב לאמנות: שד' שאול המלך 27, תל אביב, טל: 03-6077020
אתר המוזיאון





משחקי האביב - מוזיאון המדע בירושליים

לקראת חופשת הפסח ולרגל האביב מוזמנים הילדים וההורים ליהנות משלל סדנאות וסיורים בנושא פרחים, חרקים ומה שביניהם במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים.
כבר בכניסה יקבל את פניכם מרבד תלוי במהופך של אלפי פרחי נייר ענקיים - מיצג אמנותי של האמנית נורית גרינברג בוגרת בצלאל בשם "פרחי אביב"

'האבקה' - מופע ומיצב פנטסטי של תיאטרון 'קליפה' עטור הפרסים – יצירת מחול שנוצרה באופן בלעדי ובמיוחד לאירוע 'משחקי האביב' במוזיאון. יצירה המשלבת בין אמנויות התאטרון, המחול והעיצוב וזאת בליווי קטעי מוזיקה מפורסמים לצד מגוון תלבושות מרשימות ומקוריות במיוחד. ארבעה רקדנים המפגינים יכולת וירטואוזית על גלגיליות, קטעי אקרובטיקה, גמישות ותנועתיות בסצנות תאטרליות מפתיעות הלקוחות מעולם הטבע והצומח. (המופע יועלה בין התאריכים 3.4 ועד 18.4 מספר פעמים ביום(.

פרח פנוי להובלה סדנאות בנייה - הילדים וההורים יכינו 'פרח' ויבדקו כיצד מוביל הצמח את המים מהשורשים עד לקצוות העלים כנגד כוח המשיכה. את מודל הפרח יקחו הילדים הביתה (מגיל 4)

מעוף הדבורה - סדנאות בנייהבשיתוף פעולה עם 'הסדנה לבניית צעצועים זזים', בה יוזמנו ילדים לבנות מנגנונים זזים של חרקים דימיוניים ולבחון אותם על פרחי ענק. מתנה לכל משתתף! (מגיל 8(

כי מן הפרח בא הפרי - סיור בחממה ילמדו הילדים וההורים שהצמחים נעדרי יכולת תנועה עצמית ועל מנת להתרבות הם נדרשים לנשאים שהם בד"כ בעלי החיים המאביקים ולעיתים רחוקות יותר רוח ומים. עוד יגלו המשתתפים אילו צמחים אינם מצריכים האבקה ואילו כן על מנת לייצר פרי או זרעים.

תראו אותי! - הפרח כפרסומת סדנת התנסות חווייתית למשפחה ילדים מוזמנים להתחפש לחרקים שונים, "לצלול" למעמקי פרחי ענק, "לטפס" על עלי כותרת "ולאסוף" אבקנים ולהעבירם הלאה.

מרוץ שליחים – על מלכודות ופצצות בפרחים עמדת התנסות איפה יש בפרחים סירה ומשוטים? מהו מנגנון פצצה בפרחים? בואו להתנסות במנגנוני האבקה שונים ומפתיעים במיוחד!

פגוש את המומחה - מפגשים בלתי אמצעיים עם חוקרים לגילוי עולמם המופלא של הדבורים וחשיבותם הרבה בעולמנו ולמזוננו. יפעל בין התאריכים 12-18.4

רעיונות מהטבע - הדגמה מדעית פעילה, מסקרנת ומשעשעת העונה על השאלות: מה בין אצטרובל לבגדי ספורט? איך עטלפים עוזרים לעיוורים? מה בין קוץ של דורבן לתפירת חתכים או בין צפרדעים לסכיני גילוח. בנוסף יוצגו בהדגמה פיתוחים טכנולוגיים המבוססים על התבוננות בעולמם המדהים של היצורים החיים.

מעוף החיים סרט טבע בתלת ממד - מבית היוצר של דיסני NATURE.חגיגה צבעונית המזמינה את הצופים לעוף עם פרפרים, דבורים, עטלפים וציפורים מפרח לפרח, במטרה להאביק ביחד איתם פרחים מרהיבים שצומחים באזורים שונים ובתנאים מגוונים ברחבי העולם. מלווה בקריינות בעברית. הסרט מוקרן מספר פעמים ביום בחופשות, סופי שבוע ואירועים מיוחדים (בתוספת 10 ש"ח).

מחירון:
ילדים עד גיל 5 – חינם, ילד/מבוגר 45 ₪, כרטיס משפחתי ( הורים/סבים וכל ילדיהם/נכדיהם) 160 ₪
מחירים במהלך חופשת פסח 11.4-18.4: ילד/מבוגר 60 ₪, כרטיס משפחתי 220 ₪
הנחות למחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים, מועדוני לקוחות.


שעות פתיחה:
יום ראשון סגור
ב'-ה': 10:00-18:00
יום ו': 10:00-14:00
שבת: 10:00-16:00


שימו לב! שעות פתיחה מיוחדות בימי חופשת חג הפסח אתר המוזיאון


פרטים נוספים בטל' 02-6544888






תערוכת הנייר במוזיאון ארץ-ישראל
סיורים מודרכים בתערוכה:
מצבי קיצון – נייר ישראלי - תערוכה צבעונית ומקורית, המתמקדת בנייר כחומר גלם בפני עצמו, בעל תכונות מגוונות ומורכבות, הניתנות ליישום ולפיתוח בדרכים יצירתיות רבות. 65 יוצרים מעולמות יצירה שונים, אדריכלים, מעצבים, אמנים פלסטיים מציגים את עבודותיהם, המאתגרות את גבולות הנייר כחומר ליצירה ולהבעה ומזמינות ואת הצופה להתבונן בנייר במבט חדש ורענן, כזה הסותר לעתים את תכונות הנייר המוכרות לנו.
בסיור בתערוכה יתגלו עולם אמנות הנייר, מאפייניו ואיכויותיו ובה בעת נתעמק ביצירות כשלעצמן, על הנושאים והמשמעויות.
משך הסיור: כ-30 דקות | בשעות: 10:30 , 11:30 , 12:30 , 13:30 | כלול במחיר הכניסה למוזיאון
סדנאות יצירה חווייתיות בנייר
בובה של עיתון – הכנת בובות נייר תלת ממדיות מנייר עיתון.
מַ-נְיֵירוֹת – סדנה פתוחה ליצירה במגוון טכניקות לבחירה: קווילינג, קולאז' מגזרות נייר; דמויות בתלת מימד.
לגילאי 4-9 | בשעות: 10:30 , 11:30 , 12:30 , 13:30 | עלות: 23 ₪
פלנטריום - 1+1 לכל המופעים- סודות השמש | אסטרונאוט | כוכבים | טלסקופ הפלא | חיי העצים
מפגשים עוצרי נשימה על כוכבי הלכת והחיים על פני כדור הארץ, על התהליכים הגרעיניים המתחוללים בלב השמש, התפרצויות וולקניות, הנפלאות הנגלות בעין הטלסקופ ועולמם המופלא של העצים. סרטים מרתקים באיכות שידור גבוהה על גבי מסך 360 מעלות הייחודי לפלנטריום היחיד בארץ – חוויית צפייה שונה ומרתקת לכל המשפחה. עלות כרטיס: 32 ₪
למידע נוסף: אתר המוזיאון
מחירי כניסה למוזיאון: ילדים עד גיל 18 ללא תשלום, מבוגר 52 ₪, תושב תל-אביב 42 ₪, גמלאי 26 ₪






פיטר פן בקרקס פלורנטין
12-15/4 בשעות 10:30 ו-12:30
ההצגה פיטר פן של התיאטרון הקלאסי לילדים, הינה עיבוד לבמה של סיפרו הקלאסי הנודע של ג'יימס מאתיו בארי, אודות הילד המופלא והקסום, שאינו מתבגר ועובר עלילות רבות ביחד עם הפיה טינקרבל היפה וילדי משפחת דארלינג בארץ 'לעולם לא' (מקום מחבואם של הילדים האבודים). את הסיפור המסורתי הופכים בקרקס פלורנטין למופע עוצר נשימה, המשלב אפקטים חזותיים ורב-חושיים, לצד אפקטים קרקסיים עם פעלולים ואקרובטיקה מסחררת. זאת על רקע תפאורות מרהיבות ומגוונות, המתארות את עלילות פיטר פן וטינקרבל בבית המשפחה, אי הילדים וספינת השודדים, כשהם נלחמים נגד קפטן הוק האכזרי וחווים אינספור הרפתקאות על רקע מוזיקלי וקומי באינטראקציה עם הקהל.

עיבוד ובימוי: צביקה קורמן.
פזמונים: דודיק סמדר.
הפקה מוסיקלית: יהודה הגר, אבי ברק.
תפאורה: סידי דוד.
תלבושות: סבטלה.
משתתפים: ציפי מור, אבינוען שן צור, סמדר חרפק, קרן אלאלוף ומיכל קורמן וכן צוות של אקרובטים ואומני קרקס .

מחיר: טריבונות 79 ₪, כרטיס משפחתי (4 נפשות) 249 ₪
להזמנת כרטיסים: 3851 *
שפע חניות חינם.





מתגלגלים לפסח - בפסטיבל מהיר ועצבני

לרגל יציאתו לאקרנים של שובר הקופות החדש והסרט השמיני והמדובר בסדרת "מהיר ועצבני" עתירת הכוכבים בגלובוס מקס באושלינד כפר סבא, יתקיים במתחם פסטיבל השקה חגיגי ומיוחד שיימשך שבוע שלם במהלך הפסח הקרוב (12/4-16/4) וייכלול את הקרנת בכורה החגיגית של הסרט "The Fate of the Furious". הפסטיבל שמיועד לכל המשפחה יכלול מספר מתחמי ענק עם מסלולי מרוצים, מסך ירוק שיאפשר לכם להצטלם עם כוכבי הסרט ולדמיין שאתם נוהגים המכוניות מהסרט. למי שמפספס את אחד מסרטי הסדרה הקודמים, מידי יום יוקרנו כל הסרטים על גבי מסך חוצות ענק בתוך המתחם.

מבקרי הפסטיבל יוכלו ליהנות משלל אטרקציות ומתחמים בניהם:

מהיר על שלט – מסלול מרוץ מקצועי נושא פרסים ראשון מסוגו בארץ של מכוניות מהסרט (מהירות) על שלט.

לקפוץ למסך בהוליווד – בואו לאזור האפקטים המיוחדים שם תוכלו לקפוץ אל תוך ,לנסוע עם הכוכבים ולהצטלם עם המכוניות ואפילו לקחת מזכרת הביתה.

משחקים על גלגלים – בואו ליהנות ממגוון רחב של משחקי גלגלים ומכוניות ברוח הסרט ולשחק במכוניות מרוץ אמתיות על שלט.
מהיר ומדבק – בואו לעצב סטיקר אישי וממותג של הסרט לרכב או שלט לחדר שלכם.

אקדמיית הגלגלים לקטנטנים – רחבת בימבות חופשית לדור הבא של הנהגים.

פחחות וצבע לילדים – בואו ללמוד איך לצבוע מכונית ולקחת חלק במפעל לייצור מכוניות בתלת מימד מנייר.

מרוצים וירטואליים- מתחם אקס בוקס מיוחד בא תוכלו להתחרות במכוניות הסרט אחד מול השני .

בשעות: 11:00-14:00 ו-16:00-19:00.
מתחם אושילנד ,עתיר ידע 4 כפר סבא





הכניסה חופשית


סעו בזהירות...תהנו...ותחזרו לספר...
חג פסח שמח, אביבי ופורח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה