5 בינואר 2017

הגמדים של היום הם לא הגמדים של...

פעם לא של הלילה...
אני אמא לשני מופלאים ואני דיאטנית וקורה לא פעם ולא פעמיים שיש קונפליקט בנושא, בעיקר בנושאי הממתקים ומזונות עתירי סוכר ושומן...
אז מה עושים? הולכים בין הטיפות, משלבים ולפעמים גם עוצמים עיניים...
ולכן אני תמיד שמחה לדעת, להכיר ולנסות מוצרים חדשים שעונים על הדרישות שלי...
והפעם קיבלתי לנסות את מעדן החלב "גמדים" עם השינוי החדש שעבר...
אז לפני קופצים ואומרים לי "אבל זה מוצר חלב...ליחה...טבעונות...וכו'..."
אני מקדימה ואומרת: זה לא רלוונטי במקרה שלי.
אני מאד אוהבת מוצרי חלב לסוגיו השונים ותמיד היו לי יחסי שנאה אהבה איתם:
א. בגלל כמות השומן במוצר (ואז גיליתי את האחוזים הנמוכים).
ב. בגלל כמות הסוכר המוסף למעדן (וכן אני מודעת שיש מעדנים ללא סוכר או יוגורט לבן נקי).
וכשנולדו בניי הדבר עוד יותר התחדד לי...
כשהם היו תינוקות הם הכירו רק את היוגורט 3-5% לבן...אחרי זה התחלתי להוסיף מחית פרי ליוגורט או מעט דבש או סילאן...
ולבסוף כשהם היו בוגרים יותר הם נחשפו להכל...מיוגורט לבן נקי ועד מילקי שהוגדר כממתק ולכן הוגבל בכמותו.
ועכשיו קיבלתי לנסות ולהתנסות במעדן החלב הותיק והמוכר "גמדים" אבל עם השינוי המבורך...פחות סוכר מוסף.
רק חצי כפית סוכר מוסף לגביע גמדים והטעם נהדר...טעים ולא מתוק מדיי...
למי שדואג שהטעם נפגם אז רק שתדעו שהמעדן מתוק מטבעו הוא מכיל את סוכר החלב הקרוי לקטוז וסוכר ממחית הפרי הקרוי פרוקטוז.
והמטרה? להמשיך ולהפחית בסוכר המוסף ברגע שהחיך שלנו יתרגל לטעם החדש...
אל דאגה...אהבה למתוק ומלוח זה טעם נרכש...מפחיתים בהדרגה ומתרגלים (ככה הפסקתי לשתות קפה עם סוכר).
דבר ראשון, נפתחו המעדנים לטעימה נקייה...כל אחד בחר את הטעם האהוב עליו: תות לקטנטן, תפוח לבני בכורי ולי בננה...
טעים!
אחרי זה הכנתי פנקייקים שבמקום חלב השתמשתי בגמדים תות...הילדים אהבו (וזה מה שחשוב), אני פחות.
בחנוכה הכנתי לביבות עם גמדים בננה...ושייק פירות על גמדים תפוח...יאמי...

מתכון:
3 כפות גמדים בננה
3 כפות קמח תופח
3 כפות סוכר (אני שמה פחות)
3 ביצים
לערבב הכל, לקרוץ לביבות ולטגן

בתיאבון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה