22 באוקטובר 2015

פעילות גופנית + בריאות = כיף חיים משוגעים עם הילדים

בעולם יושבני בו מרבית מהזמן אנחנו וילדינו יושבים או אוכלים יש חשיבות גדולה לביצוע פעילות גופנית כזו או אחרת.
ומי כמוני יודעת על הקשר בין שעות מסך לבין השמנה במיוחד אצל ילדים, או על הקשר בין חוסר פעילות גופנית לבין השמנה ותחלואה...אבל באנו לדבר על דברים כיפיים ושמחים לא?!
אז מצאתי...מצאתי דרך לכייף עם הילדים, לזוז, לקפוץ, לטפס איתם והכל עם צחוק מתגלגל וחיוך ענקי על השפתיים.
כשמאוחדת חוברת לרשת המשחקיות פעלטון נוצר "משחק בריא".



מה זה משחק בריא?

ליצור ולקדם בריאות דרך משחק וחוויה...בשביל הילדים זה ג'ימבורי בו רצים, משתוללים ומוציאים המון אנרגיות...בו קופצים על טרמפולינה, עוברים מסלול מכשולים וטובעים בבריכת כדורים ובשבילי זה זמן איכות עם הבנים וגם דרך נפלאה לפעילות גופנית (שלי ושל הבנים, ניסיתם פעם לרוץ על 3 קומות בג'ימבורי אחרי שני קטנטנים) בסביבה מוגנת (פתרון נפלא לימים חמים מאד ו/או קרים מאד או כשהמצב הביטחוני לא הכי טוב...) ומרופדת.
והתרומה היא אדירה:
1. רכישת תנועות בסיסיות כגון: דילוג, קפיצה, קפיצה וכו'.
2. חיזוק השרירים ועבודה על גמישותם - רק מי שישתחל וינסה לעלות ולרדת שלוש קומות יבין
3. חיזוק עצמות הגוף - טפסו מעלה, מעלה והעמיסו משקל הגוף על העצמות
4. פיתוח התמצאות במרחב (לאן הם נעלמו? איפה הם?)
5. קואורדינציה - איזה כוח הוא הנכון על מנת לעבור את המתקן? באיזה כיוון? וכיצד? (היו מתקנים שהבנים שלי עברו אותם בטבעיות בעוד שאני מצאתי את עצמי חושבת איך יהיה הכי נכון לעבור אותם).
6. שיווי משקל - ללכת על גשר עץ או על מוט נע...

אז מה צריך יותר...
את הפעלטון אני מכירה כבר שנים (כשהגדול שלי היה קטנטן), הגעתי עם הקטנים שלי להשקה של משחק בריא.
לא חלפו 5 דקות ומצאתי את עצמי רצה, קופצת, מדלגת ומטפסת לקומה השלישית במרדף אחרי הבנים שלי...
בדרך למעלה או למטה שמתי לב שברחבי המשחקייה ישנם שלטים עם המלצות ורעיונות נוספות כיצד לשחק במתקנים וטיפים של מומחי מאוחדת.

אחרי שעה מצאנו את עצמנו מתגלגלים מצחוק ומתחרים מי קופץ יותר גבוה בטרמפולינה (אני...אני...) ועכשיו על רגל שמאל...
אחרי שעה וחצי מצאנו את עצמנו טובעים בבריכת כדורים ובאמצע מלחמת כדורים (הפסדתי בכבוד).


אחרי שעתיים מצאנו את עצמנו באוטו בדרך הביתה עייפים אך מרוצים...

מומלץ בחום!

יש לי רק בקשה קטנה, אם אנחנו במגמה בריאה יהיה נחמד מאד שגם הכיבוד ביום ההולדת יהיה יותר בריא...לא רק חטיפים במקום אפשר לשלב קלחי תירס, בייגלה, פלטת ירקות ו/או פירות. לא רק פיצות אפשר גם טורטיות עם מגוון ממרחים וירקות, ובמקום שקית ממתקים בסוף אפשר פשוט הפתעה שוות ערך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה