11 ביוני 2020

שבוע הספר עוזב את הכיכר ומגיע ישירות אליכם...הז'אנר הרומנטי

שבוע הספר העברי הגיע…
אומנם החגיגות הגדולות בוטלו ולכן לא אסע השנה כהרגלי לכיכר רבין, לקנות ולהסניף ספרים כמו גם לחבק את הסופרות האהובות שמזמן הפכו ללא רק שם על הכריכה, אלא לחברות ממש.
אבל זו לא סיבה לא להרים לסופרות הישראליות מהז'אנר הרומנטי שלמרות הקורונה והקשיים שהוציאו השנה ספר חדש

סופות הצפון מאת דנה לוי אלגרוד - מי שלא מכירה את הסופרת הבלונדינית הקטנה עם החיוך הענקי שסביבה יש שיירת טנקים שלא יביישו גדוד שיריון שיעמוד מיד בפינה שיתבייש לו. השנה דנה החליטה לצאת מאיזור הנוחות שלה ולהביא לנו רומן על טבעי. הוא. מלך הצפון, מושל הברקים והסופות. אני. מגינה פזיזה וחסרת מעמד שמתמודדת על הזכות לשרת את המלכה שלו. ברגע אחד של היסח דעת גזרתי על שנינו גורל אחר וערערתי לחלוטין את הסדר ששורר בעולם העליון.
הגורלות שלנו נשזרו זה בזה לנצח. אך בזמן שאני מנסה להילחם ברוע הגזירה, הוא נלחם כדי להוכיח לי שהנתיב החדש שנכפה עלינו מבורך. 
שבריר שנייה. החלטה אחת. תשוקה אחת. זה מה שנדרש כדי ליצור כאוס בחיי ובליבי.
ואלה לכם סוד כמוס לפרה ולסוס, שספר ההמשך, מלך הדרום כבר חזר מעריכה וגם הוא אוטוטו אצלנו...יש למה לחכות…ומזל טוב ליום ההולדת



נפשות תאומות מאת יהודית ציפורי - הספר רק יצא, קניתי אך טרם הספיקותי לעיין בו, אבל שלא תטעו לרגע...כל ספר שציפורי תוציא אני ארגיש. ורוב הסיכויים שגם דיגיטלי וגם מודפס. אז לכל מי שצלל לתוך הכחול שבעינייך, התרגש בגן השמש, אבד לו בין דפי אבודה בזמן ונסחף לתוך המאפייה היוונית הספר החדש הגיע והוא פה כדי לעשות לנו חם בגוף וחם בלב.
ג'ואנה דנר חוזרת לביתה לחופשה כפויה, לאחר שהקדישה את חייה לצבא וסללה את דרכה בעולם של גברים.
ריימונד בומונט נאלץ לעזוב את תפקידו כמפקד באריות הים ואת הצוות שלו, כדי לחזור הביתה ולהציל את העסק המשפחתי.
מפגש מקרי בין השניים מתרחש והם נאלצים לשתף פעולה למרות הדו-קרב הסמוי שמתחולל ביניהם, ובכל פעם שהם מתראים המתיחות ביניהם עולה, אך גם המשיכה החזקה שהם מרגישים זה לזה.
במשך שנים הם נלחמו מול אויב משותף, היום הם נלחמים על האושר שלהם, שלרגעים רק נדמה שמתרחק.



הכל ועוד קצת מאת איילת סווטיצקי - מה כבר ניתן לומר על איילת שטרם נאמר...שהיא אחת הראשונות והמובילות בז'אנר הרומנטי, שהיא יוצקת לספריה אמת לא פשוטה אבל תמיד מצליחה להנגיש אותה לקוראים, שבמחי קולמוס יוצרת ספר סוחף ומרגש כאחד, שהמתח שלה שובר שיאים ומפוצץ את הראש? הכל כבר נאמר ועדיין זה לא מתקרב למציאות...ועכשיו גם נוסף לה תואר נוסף מלבד האמא של טליה, היא גם אחת מוציאות לאור של הוצאת ונוס (יחד עם ג'ני שניידרמן).
אידה אנג'ליני חונכה כל חייה לעשות מה שאומרים לה. היא לא מעיזה לחשוב על העתיד כי חלומות הם לשוטים, והמציאות שלה היא שגרה אפורה ומשעממת.
טיילור וודס הוא מנתח פלסטי בעל קליניקה פרטית, שכל חייו הם תוכנית סדורה להגשמת חלומותיו. הוא יודע מה הוא רוצה ומה לעשות כדי להשיג זאת.
כאשר הגורל מפגיש אותם בלילה סוער, העולמות שלהם עולים על מסלול התנגשות שסופו לא ברור.
האם יצליחו להתחמק מפגיעה וישובו לחייהם הבטוחים או שמא יבחרו ללכת בדרך לא מוכרת שאולי תוביל אותם זה אל זה?



יום אחד מאת אם.אן.אלן - מכירים את החידה על מיהו מיץ פטל...אז זהו פה יש לנו חידה מיהי אם.אן.אלן, אותה סופרת מסתורית שכתבה לנו את סדרת החלקים המופלאה, ששברה והדביקה לנו את הלב עם כל דף ודף בספר, שהחזירה מאיתנו שעות שינה והאיצה את פעימות ליבנו…
מיהי הסופרת הנחבאת אל הכלים והמסתתרת הצללים שרואה ואינה נראית...צאי לאור סופרת מסתורית…
אני מוציאה את היומן האחרון מהתיק ופותחת אותו, הכתב המבולגן שלי ממלא את הדפים.
רגשותיי חשופים ומוטבעים בדיו כחול. 'הלוואי שיום אחד אהיה מאושרת.'
אני תוהה מה הייתי אומרת לאותה נערה אבודה כדי לעודד אותה, לו יכולתי לחזור אחורה בזמן. אני קורעת את פיסת היומן האחרונה ולוחשת לאוויר הקר, 'יום אחד'."
 ניקול לומדת שכדי לאהוב מישהו מכל הלב היא חייבת לאהוב קודם כול את עצמה. את התחת השמנמן, את החזה הקטן ואת השיער שנראה כמו בלגן אחד גדול. היא מבינה בדרך הקשה שעליה לעשות מה שטוב עבורה, גם אם זה לא תמיד קל.
וציפור קטנה לחשה לי (אן בעצם דף פייסבוק) שהספר החמישי בסדרת החלקים כבר מוכן ורק מחכה לרגע הנכון.


מוסר לבן מאת ענבל אלמוזנינו - מי לא מכיר את מלכת האופל? היא האם המלכה של הז'אנר המטורף הזה שרבות דיברו עליו ורבות עוד ידברו עליו.
לפני שהיא המוציאה לאור של הוצאת יו ספרות שנוגעת (שכל ספריה מטורפים ומומלצים) היא קודם כל סופרת אדירה בה"א הידיעה (תחשבו על זה רגע).
אם לא איבדתם יום או שנה מהחיים שלכם בגלל הספר בארבע ידיים, אז בטוח החסרתם שעות שינה (ברבים) בגלל הספר מוסר לבן וההמתנה המורטת עצבים לספר ההמשך מצפון שחור (יש כבר טיזרים אז אתם יודעים מה זה אומר…).
ניקולס מורנו הוא רוצח שכיר הפועל במסווה של איש עסקים מתוחכם. כמתנקש מובחר, הוא מקבל פקודות מאדם אחד בלבד. במשך שנים מנסים ברוני הפשיעה לגלות מיהו הרוצח המסתורי המכונה "מוסר לבן", שהפך לתעלומה ולאיום המרחף מעל ראשם.
ראשי משפחות הפשע והאנשים הכפופים להם מסיקים שבן האומנה שאומץ כילד על ידי ראש הארגון בשיקגו, יהפוך ביום מן הימים ליורש האולטימטיבי. הקאפו די קאפי.
נשים רוצות להיות משודכות לו וגברים מבקשים לקשור איתו קשרים, אך ניקולס דוחה מעליו את ההצעות ורוצה להשתחרר מכבליהם של חייו הכפולים. טרגדיית ילדותו ועבר משפחתו רודפים אותו גם בחייו הבוגרים, והם הפכו למניע הנקמה שבשמה הוא מבצע חיסולים. הוא רוצח בדם קר, ושום דבר ואף אדם לא יעמדו בדרכו לגאולה.
אך גם לגבר בלתי ניתן לריסון ואכזר שאיבד צלם אנוש, יכולה להתפתח חולשה. שמה הוא מיקלה גליאנו.
האישה האחת – שאת ההיתקלות איתה הוא לא צפה.


חולות נודדים מאת שרון צוהר - זו הסופרת הכי ישראלית שתוכלו למצוא כיום בארץ, סופרת שמספרת את סיפור המדינה שלנו, את הסיפור שלנו כעם וכיחיד.
כל אחד יכול למצוא קצת מעצמו בכל אחד מהדמויות...וזה כישרון אדיר ויחיד במינו…
היכולת לגרום לנו למצוא בכל ספר זווית חדשה להסתכל, דרך לאהוב ולהזדהות עם הדמויות שחודרות לך לנימים ולנשמה...זו יכולת מופלאה…
בעזרת דיו והרבה דימיון שרון שוזרת את המציאות והסיפור למארג אחת ישראלי ויפייפה.
רוני אדלמן - היו לי סיבות להיעלם מעל פני האדמה, אך לא רק לי – לכל אחד מאיתנו בחוות מור יש סיבה טובה להיות כאן. יום אחד גבר מחוסר הכרה מושלך בוואדי הסמוך, חבול ומוכה על סף מוות. הגבר הזה הוא טיראן והוא עומד להפוך לי ולכל החברים שלי את החיים. אני לא מכירה את טיראן ואני לא יודעת במה הוא מעורב, אבל ביקשתי ממנו לא להביא את זה לפה. לא להביא את זה אלינו. 
 טיראן עילם - הייתי רוצה להבטיח לה ששום דבר רע לא יקרה לה או לחברים שלה, שהשלווה המדברית הזאת תישמר, אבל אני לא מסוגל לבטא את המילים האלה. כל מה שאי פעם הבטחתי לעצמי, לא קיימתי. חשבתי שעשיתי טוב ורק קלקלתי. נלחמתי למען הצדק ולמען האנשים שאני אוהב ורק סיבכתי אותם. הדבר האחרון שאני רוצה זה להרוס גם את המקום הזה. אני חייב להמשיך להתמודד עם המצב לבד עד שאתפוס את המנוול הזה, או שהוא יתפוס אותי. 
מישהו מאיתנו יהיה חייב למות.


רומן פשע מאת אלונה ירדן - אם יש סופרת שאני רוצה שתהיה אחותי הגדולה זו אלונה, למה? ככה! (ככה זו כן תשובה), מהספר הראשון שלה שקראתי התאהבתי וכשהכרתי אותה באופן אישי זה כבר היה גלוי וידוע שזו אהבה מפסקה ראשונה.
אלונה זו הסופרת הכי רב גונית שאני מכירה, כל ספר שלה לוקח אותנו למסע חדש ושונה, לפינה נסתרת במוחה הקודח וחושף לנו עוד פיסה מליבה הרחב.
עם דמויות נשיות חזקות ומובילות, עם עלילות שונות ומרתקות ועם אהבה ענקית למילה הכתובה.
וכן, היא כבר כותבת ומבינה לנו את הספר הבא…
ברגע אחד של ערב יום שישי, לאחר ארוחה משפחתית ושגרתית, דורין אחזה את רומן הפשע שקראה בין אצבעותיה ונשאבה איתו אל עולם דמיוני, אבל רגע לאחר מכן, בעולם האמיתי, היא נגררה בעל כורחה לעשרים וארבע שעות של סכנה, פשע, פחד, תסכול, תשוקה ומסתורין. 
 בדיוק כמו הגיבורות בספרים שכל כך אהבה לקרוא, דורין מגלה כוחות ויכולות שלא ידעה כי היו קיימים בה. במקומות החשוכים ביותר היא מוצאת אור, ברגעים המותחים ביותר היא מוצאת רוגע ובמקומות הבודדים ביותר היא מוצאת אהבה.


מתחת לפני השטח מאת קרן גנון רופין - מי שחשב שקרן היא סופרת של ספר אחד מוזמן לאכול את הכובע שלו...היא כאן כדי לכתוב ולהישאר עמוק, עמוק בתודעה שלנו, על מדף הספרים שלנו ובלב שלנו (זה המקום הכי טוב להישאר בו).
על פניו אנחנו רואים סופרת מתוקה, עם חיוך ביישני ושקט מטורף סביבה, אבל אל תתנו למראה העיניים לתעתע בכם הכל נכון אבל, מדובר הסופרת מיוחדת וייחודית שכשפה אותי במילותיה כבר בספרה הראשון "כוונות נסתרות", טוותה סביבי קורים וידעתי שאני שבויה שלה, של מילותיה…
שמונה שנים אחרי שבילו יחד יומיים סוערים, זוהר וארז נפגשים שוב. הפעם הם עומדים משני צידי המתרס. זוהר רוצה משהו ששייך לארז, והוא מנגד יעשה הכול על מנת לא לתת לה אותו. הם נסחפים למאבק זה בזה שמאתגר אותם ומתיש אותם.
מי ינצח במאבק הזה? והאם בדרך לניצחון הם יאבדו זה את זה?



"קריאה היא דלת פתוחה אל עולם מוקסם." ~ פרנסואה מוריאק

שבוע הספר נפלא ומופלא



4 תגובות: